0 تا 100 آموزش کلودفلر(cloudflare) و نحوه اتصال دامنه به آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله از آموزش کلودفلر قصد داریم به شما کلودفلر و نحوه اتصال دامنه به آن را آموزش دهیم. برای مدیریت یک وب­‌سایت موارد مختلفی وجود دارد که باید آن­‌ها را در نظر گرفت، مواردی مثل سرعت وب­­‌سایت، امنیت آن و به طور کلی عملکرد آن وب­‌سایت بسیار مهم هستند. برای سایت­‌هایی که تازه شروع به کار کردند دو مورد بالا راحت فراهم می­شود، اما هنگامی که بازدیدها و محتوای سایت افزایش یابد، سرعت و امنیت سایت کاهش می‌­یابد.

برای رفع این مشکلات می­‌توان از CDNها (شبکه توزیع محتوا) استفاده کرد. کلودفلر یک سرویس مبتنی بر CDN است، که خدماتی مانند افزایش سرعت، امنیت و در کل افزایش عملکرد وب­‌سایت را به کاربران ارائه می‌­دهد.  با اتصال دامنه به کلودفلر می‌­توان از یک CDN به صورت رایگان استفاده کرد. با این کار می­‌توانید سرعت سایت خود را افزایش داده و با بالا بردن امنیت سایت می­‌توانید از حملات احتمالی که به سایت شما می­‌شود جلوگیری کنید. ( افزایش سرعت سایت )

اتصال دامنه به کلودفلر
اتصال دامنه به کلودفلر

اتصال دامنه به کلودفلر

مزایای اتصال دامنه به کلودفلر

قبل از آموزش کلودفلر، بهتر است تا کمی با مزایای آن آشنا شویم. کلودفلر خدمات خود را هم به صورت رایگان و هم پرداختی را برای کاربران فراهم کرده است. برخی از این ابزارها به صورت رایگان برای استفاده عمومی  ارائه شده، تا همه بتوانند از ویژگی­‌های آن بهره ببرند. مزایای اتصال دامنه به کلودفلر زیاد است، اما برای استفاده از همه خدمات، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. در اینجا برخی از خدماتی که به صورت رایگان ارائه می‌­شوند را به شما معرفی می­کنیم.

  • CDN رایگانCDN باعث بالا رفتن سرعت و کاهش زمان بارگذاری صفحات و محتوا، با استفاده از سرور های جهانی خود، می شود.
  • SSL/TLS رایگانبا ارائه گواهی SSL/TLS رایگان باعث افزایش امنیت سایت می شود.
  • حفاظت در برابر حملات DDoSبا استفاده از سیستم های امنیتی باعث افزایش امنیت سایت و به صورت رایگان از حملات DDoS جلوگیری میکند.
  • مدیریت DNSامکان استفاده از خدمات مدیریت DNS با تنظیمات پیشرفته و دسترسی به ابزارهای آن به صورت رایگان باعث بهبود کنترل بر تنظیمات DNS می شود.
  • توابع Workersتوابع Workers به صورت رایگان (با محدودیت) برای افزودن برخی قابلیت های اضافی به سایت استفاده میشود.
  • آمار و آنالیز سایتامکان دسترسی به آمار و آنالیز برای نظارت بر عملکرد و ترافیک سایت

آموزش کلودفلر و ست کردن دامنه روی آن

در آموزش کلودفلر، قصد داریم به نحوه اتصال وب‌سایت به کلودفلر بپردازیم. برای اتصال دامنه به کلودفلر به شیوه زیر عمل کنید:

ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. برای این کار پس از وارد شدن به سایت cloudflare.com روی sign up کلیک کنید. در فرم ثبت نام آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه خود را وارده کرده، گزینه تایید قوانین را فعال کرده و روی گزینه Sign up کلیک کنید.
آموزش کلودفلر - ثبت نام در وب‌سایت کلودفلر
آموزش کلودفلر - ثبت نام در وب‌سایت کلودفلر

ثبت نام در کلودفلر

پس از اینکه اکانت شما ساخته شد، وارد حساب کاربری خود شوید. حالا برای فعال سازی Cloudflare باید طبق تصویر زیر روی دکمه Add a site کلیک کنید تا دامنه سایت خود را روی آن ست کنید. 

لاگین کردن به حساب کاربری در کلودفلر
لاگین کردن به حساب کاربری در کلودفلر

اضافه کردن سایت به کلودفلر

در صفحه جدید، در کادر Enter domain name نام دامنه خود را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

ثبت دامنه در کلودفلر
ثبت دامنه در کلودفلر

ثبت دامنه در کلودفلر

پس از آن پلن­‌های مختلفی به شما نمایش داده می­‌شود که می­‌توانید یکی از آن­‌ها را انتخاب کنید و روی continue کلیک کنید.(اگر امکان پرداخت دلاری داشته باشید می‌توانید یک پلن از بین همه را انتخاب کنید در غیر این صورت پلن رایگان را انتخاب کنید.)

در صفحه بعدی نام دامنه خود را در کادر وارد کرده و روی دکمه Add Site کلیک کنید. سپس دامنه­‌ای که وارد کردید اسکن می‌­شود. پس از پایان اسکن در صورتی که دامنه شما قابل قبول باشد، گزینه­‌هایی را به شما نشان می­‌دهد. در این بخش نیز می­‌توانید گزینه Free، که حالت پیش فرض نیز همین است را انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

انتخاب پلن
انتخاب پلن

انتخاب پلن در کلودفلر

بعد از آنالیز، رکوردهای پیدا شده برای دامنه شما، به صورت یک لیست به شما نمایش داده می­‌شود، که لیستی از زیر دامنه‌ها ، CNAME و MX فعلی تنظیم شده بر روی سایت شماست. CloudFlare دو زیر دامنه جدید برای دامنه شما ساخته است که یکی از آن‌ها با نام Direct برای هنگامی است که پس از اتصال این سرویس به سایت خود می‌خواهید به صورت مستقیم به سرورهای سایت دسترسی داشته باشید (مانند نیاز به استفاده از Cpanel) و زیر دامنه دیگر با نام FTP برای دسترسی مستقیم به پروتکل مربوط به آپلود فایل‌ها بر روی‌ هاست شماست که می‌توانید در برنامه های مربوط به این کار از آن استفاده کنید.

آدرسی که روبروی آن یک علامت ابر نارنجی رنگ نشان داده می‌­شود، به معنای این است که سیستم برای آن آدرس روشن است، بهتر است برای تمامی آدرس­‌ها با کلیک بر روی این علامت، سیستم را برای آن­‌ها نیز روشن کنید. سپس روی Continue  کلیک کنید.

تولید زیردامنه جدید برای سایت
تولید زیردامنه جدید برای سایت

تولید زیردامنه برای وب‌سایت

اتصال وب­سایت به کلودفلر

بعد از اینکه دامنه خود را روی کلودفلر تنظیم کردید، می­توانید مراحل زیر را برای اتصال وب­سایت خودتان به آن انجام دهید:

پس از ست کردن دامنه، دو DNS جدید به شما نمایش داده می­شود. به طور معمول وب­سایت­ها با دو نیم سرور (name server) به هاست متصل هستند، شما باید DNSهای دامنه سایت خود را روی DNSهایی که به شما داده شده، تنظیم کنید.

در نهایت بعد از کلیک روی continue باید به سایت کلودفلر اعلام کنید که این تغییرات را انجام داده‌­اید. اکنون وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. باید منتظر باشید تا پس از بررسی­‌های لازم تنظیمات نهایی شود. اتصال سایت به دی ان اس ها، معمولا حدود 24 تا 72 ساعت زمان می­برد که ممکن است این فرآیند سریع­تر هم انجام شود. پس از ست شدن دی ان اس ها، وضعیت سایت شما به حالت Active تغییر می­کند.

پس از انجام تمام مراحل بالا می­توانید اطمینان حاصل کنید که اتصال وب­سایت شما به کلودفلر قطعی است.

سخن آخر

بعد از خواندن مقاله آموزش کلودفلر شما می­توانید به راحتی و در چند مرحله ساده وب­سایت خود را به کلودفلر متصل کنید. با استفاده از بهترین و سریع­ترین CDN با امکاناتی که در اختیار شما قرار می­دهد، می­توانید به صورت رایگان سرعت و امنیت وب­سایت خود را افزایش داده و مصرف منابع سایت خود را بهینه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی