آموزش کامل افزایش سرعت سایت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت

آیا قصد افزایش سرعت سایت خود را دارید؟ صفحاتی که سریع بارگذاری می شوند، رضایت کاربران را به همراه داشته و نرخ بازدید را افزایش می دهند و تاثیر به سزایی در سئو سایت دارند. در این مطلب می خواهیم کاربردی ترین نکات افزایش سرعت سایت را با شما به اشتراک بگذاریم. پس اگر به دنبال بالا بردن سرعت سایت وردپرسی خود هستید با ما همراه شوید. ( هاست وردپرس )

افزایش سرعت سایت 1
افزایش سرعت سایت 1

راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت

مطالعات نشان می دهد که از سال 2000 تا 2020، میانگین توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. این برای شما به عنوان صاحب وب سایت وردپرس چه معنایی دارد؟

شما زمان محدودی برای نشان دادن محتوای سایت خود به کاربران و قانع کردن آنها برای ماندن و کاوش بیشتر  در وب سایت تان دارید. وب سایتی با سرعت بارگذاری کم باعث می شود کاربران به طور بالقوه سایت شما را حتی پیش از بارگیری ترک کنند.

عوامل خارجی موثر بر بهینه سازی سرعت سایت

  • سرعت اتصال به اینترنت
  • نوع دستگاه مورد استفاده (مثلا لپ تاپ قدیمی با هارد دیسک کامل)
  • تعداد دستگاه هایی که به شبکه متصل هستند.
  • نوع اتصال بی سیم یا G – 4G – LTE3

عوامل داخلی موثر بر سرعت

  • سرور میزبان
  • موضوع مورد استفاده
  • پلاگین ها (انواع و کمیت)
  • کیفیت کد (اغلب مربوط به موضوع و پسوندها)
  • تعداد و وزن تصاویر
  • تعداد تغییر مسیرها
سرعت سایت
سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

نحوه بررسی سرعت سایت

اغلب مبتدیان فکر می کنند که وب سایت آنها مشکلی ندارد، فقط به این دلیل که در رایانه خود احساس کندی نمی کنند. این یک اشتباه بزرگ است. از آنجایی که اغلب از وب‌سایت خود بازدید می‌کنید، مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب‌سایت شما را در حافظه پنهان ذخیره می‌کنند و به محض اینکه شروع به تایپ آدرس می‌کنید به‌ طور اتوماتیک آن را از پیش واکشی می‌کنند. این امر باعث می شود وب سایت شما تقریباً بلافاصله بارگیری شود. اما، یک کاربر عادی که برای نخستین بار از سایت شما دیدن می کند، قطعا چنین تجربه ای نخواهد داشت. در واقع کاربران در مناطق جغرافیایی مختلف تجربه ای کاملا متفاوت خواهند داشت.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند: GTmetrix، Google Page Speed، PingDom و یا ابزار ایرانی واکاو تست کنید.

این ابزارهای آنلاین رایگان هستند و به شما این امکان را می دهند سرعت بارگذاری وب سایت Wordress خود را آزمایش کنید. برای استفاده از این ابزارها باید از وی پی ان استفاده کنید. به این دلیل که آی پی ایران را تحریم کرده‌اند.

علل کاهش سرعت سایت وردپرسی

گزارش آزمایش سرعت سایت شما قطعا دارای چندین راهکار برای بهبود سرعت سایت خواهد بود. با این حال، بیشتر این اصطلاحات فنی هستند که درک آن برای مبتدیان دشوار می باشد. یادگیری اینکه چه چیزی باعث کاهش سرعت وب سایت شما می شود، کلید بهبود عملکرد و تصمیم گیری هوشمندانه بلند مدت است.

برخی از دلایل اصلی کندی سرعت سایت:

  • اندازه صفحه و تصاویر بهینه نشده
  • پلاگین های بد – اگر از افزونه ای استفاده می کنید که کدگذاری ضعیفی دارد یا به روز نشده است، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • اسکریپت های خارجی

سرویس میزبانی شما نیز نقش مهمی در عملکرد وب سایت ایفا می کند. یک هاست اشتراکی خوب می تواند گام های اضافی برای بهینه سازی عملکرد و افزایش سرعت سایت شما بردارد.

افزایش سرعت وردپرس در چند مرحله آسان (بدون کدنویسی)

ما به هزاران کاربر وردپرس کمک کرده ایم تا با افزایش سرعت سایت، عملکرد وردپرس و سئو (SEO) خود را بهبود بخشند و ترافیک را افزایش دهند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با پیروی از بهترین روش ها برای بهینه سازی سایت وردپرس، شاهد افزایش سرعت سایت وردپرس خود تنها با چند کلیک (بدون نیاز به کدنویسی) خواهید بود.

افزونه های کش برای افزایش سرعت سایت بهترین گزینه هستند. ما به هر سایت وردپرسی توصیه می کنیم از یک افزونه کش برای افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنند. چرا که ذخیره سازی می تواند باعث افزایش سرعت سایت از ۲ تا ۵ برابر گردد.

بسیاری از افزونه های کش وردپرس خوب در دسترس هستند، اما توصیه می کنیم از WP Rocket (پرمیوم) یا WP Super Cache (رایگان) و در صورتی که از وب سرور لایت اسپید برای میزبانی سرورتان استفاده می‌کنید از افزونه LiteSpeed استفاده کنید.

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

تصاویر به محتوای شما جان می بخشند و به ایجاد تعامل کمک می کنند. محققان دریافته‌اند که استفاده از تصاویر رنگارنگ باعث می‌شود افراد 80 درصد بیشتر محتوای شما را بخوانند.

با این حال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است آسیب بیشتری به جای کمک داشته باشند. در واقع، تصاویر غیر بهینه یکی از اصلی ترین مشکلات سایت های مبتدی و کند است.

قبل از آپلود مستقیم عکس از تلفن یا دوربین خود، توصیه می کنیم از نرم افزار ویرایش عکس برای بهینه سازی تصاویر خود برای وب استفاده کنید.

این عکس‌ها در قالب‌های اصلی خود، می‌توانند اندازه فایل‌های بزرگی داشته باشند. اما بسته به فرمت فایل تصویر و فشرده سازی که در نرم افزار ویرایش خود انتخاب می کنید، می توانید اندازه تصویر خود را تا 5 برابر کاهش دهید.

در WPBeginner، ما فقط از دو فرمت تصویر استفاده می کنیم: JPEG و PNG. فرمت های تصویری دیگری وجود دارند که حتی سبک تر هستند، اما هنوز با اکثر CMS ها سازگار نیستند.

بعد از نصب یک افزونه کش و بهینه سازی تصاویر، شاهد افزایش سرعت سایت بی سابقه خود خواهید بود.

برای افزایش سرعت سایت خود از افزونه های سبک و سریعتر استفاده کنید

پلاگین‌های وردپرس با کدگذاری ضعیف اغلب حجم زیادی را بارگذاری می‌کنند، چه سایت شما به آن نیاز داشته باشد یا نه. این کار سرعت بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهد و سرعت سایت شما را کاهش می دهد.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین افزونه ها، در اینجا برخی از انتخاب های wpbeginne برای رایج ترین و سریع ترین دسته بندی افزونه های وردپرس آورده شده است.

  • WPForms سریعترین و کاربرپسندترین افزونه فرم تماس برای وردپرس.
  • Soliloquyاگر می خواهید اسلایدرها را به سایت خود اضافه کنید، پس Soliloquy بهترین افزونه اسلایدر وردپرس از نظر عملکرد و کارایی است.
  • Envira Galleryافزونه های گالری عکس نیز می توانند سرعت وردپرس را کاهش دهند. ما آزمایش‌ها را انجام دادیم و Envira Gallery را سریع‌ترین افزونه گالری عکس برای وردپرس دانستیم
  • Shared Counts افزونه های رسانه های اجتماعی اسکریپت های اضافی را بارگیری می کنند و یکی از سریع ترین افزونه های رسانه های اجتماعی برای وردپرس هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی