بهترین cms ها و نرم افزار های طراحی سایت بدون کد نویسی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا برای وب‌ سایت های اینترنتی حیاتی است. با این خصوص هنوز بسیاری از افراد نمی‌ دانند cms یا سیستم مدیریت محتوا چیست. به‌ طور خلاصه سیستم مدیریت محتوا یعنی سیستمی که برای مدیریت ساده وب سایت به کار می‌ رود. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می‌ توان یک سایت را بدون نیاز به تخصص برنامه‌ نویسی بر طبق نیاز و سلیقه طراحی کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید نیازی به آموزش نکات سخت برنامه‌ نویسی نخواهید داشت. در این مطلب می‌ خواهیم بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی و نرم افزار های طراحی سایت را معرفی کنیم.

بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی
بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی

بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی

بسیاری از cms ها وجود دارند که هر کدام برای نیازهای خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند می‌ خواهیم بهترین سیستم‌ های مدیریت محتوا که بدون کد نویسی قابل اجرا هستند را تعریف کنیم.

وردپرس

یکی از پرطرفدارترین و بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی در دنیا وردپرس است. درصد بسیار زیادی از وب‌ سایت های طراحی‌ شده در دنیا از وردپرس استفاده می کنند. وردپرس امکانات ویژه‌ ای دارد و به‌ خاطر همین موضوع است که طرفداران زیادی نیز دارد. همچنین وردپرس نسبت‌ به دیگر سیستم‌ های مدیریت محتوا دارای ابزار و افزونه‌ های بیشتر و سهولت کار است. اگر به‌ دنبال طراحی سایت بدون کدنویسی هستید وردپرس انتخاب مناسبی برای شما است.

بهترین cms های طراحی سایت
بهترین cms های طراحی سایت

طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

پرستاشاپ

یکی دیگر از ابزار طراحی سایت بدون کد نویسی پرستاشاپ است. اگر در زمینه طراحی سایت با cms تجربه‌ دارید حتماً نام پرستاشاپ را شنیده‌ اید. اگر مایل به طراحی وب‌ سایت فروشگاهی هستید پرستاشاپ بهترین انتخاب است. قابلیت‌ هایی که این سیستم مدیریت محتوا دارد بسیار ساده بوده و کدنویسی بسیار ساده‌ تری از وردپرس دارد. پرستاشاپ امکاناتی دارد که وردپرس از آن‌ ها بی‌ بهره است. این امکانات بدون نیاز به نصب افزونه قابل استفاده هستند.

جوملا

یکی از قدیمی‌ ترین انواع سیستم‌ های مدیریت محتوا جوملا می‌ باشد. با استفاده از این cms شما می‌ توانید قابلیت‌ های منحصربه‌ فردی دریافت کنید. اما پس‌ از ارائه وردپرس حدود ۱۰ سال است که از جوملا استفاده نمی‌ شود و اکثر افراد به وردپرس روی آورده‌ اند. با استفاده از جوملا در چند ثانیه می‌ توانید اسکریپت ها و کدهای مدنظر خود را نصب کنید. عیبی که این cms نسبت‌ به ورودپرس دارد این است که با استفاده از جوملا شما ماژول ها قالب‌ ها و افزونه‌ های رایگان کمتری نسبت‌ به وردپرس خواهید داشت.
cms های طراحی سایت
cms های طراحی سایت

طراحی سایت با جوملا

دروپال

از بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی دروپال است. دروپال یک مزیت ویژه نسبت‌ به سایر سیستم‌ ها دارد آن‌ هم امنیتی است که ارائه می‌ دهد. با استفاده از دروپال می‌ توانید با کدهایی مشخص درگاه‌ های پرداخت را امکان‌ پذیر کنید تا مشکلات فنی کمتری برای شما به وجود بیاید. یک ویژگی منفی که دروپال دارد این است که نسبت‌ به سایر سیستم‌ های مدیریت محتوا از قالب‌ های کمتری برخوردار است.

مجنتو

یک سیستم مدیریت محتوای تجاری بوده که برای راه‌ اندازی یک سایت فروشگاهی مناسب می‌ باشد. مجنتو دو نوع دارد نسخه پولی و نسخه رایگان که در نسخه پولی طبیعتاً امکانات و پیشرفته‌ تری دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌ های بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی

مطمئناً cms های زیادی می‌ شناسید که بدون کد نویسی بتوان از آن‌ ها به‌ عنوان ابزاری برای مدیریت محتوا استفاده کرد. هرچند تمامی این سیستم‌ها قابلیت های مهمی دارند اما انواع سیستم‌ های مدیریت محتوا ویژگی ‌هایی نیز می ‌توانند داشته باشند که برخی آن‌ ها را در ادامه بیان می ‌کنیم.

برخورداری از داشبورد بصری

برای مدیریت یک وب ‌سایت نیاز به یک داشبورد مخصوص دارید که در طول تولید محتوا بتوانید نیاز خود را برطرف کنید. شما باید به‌ عنوان یک ادمین یا مدیر سایت بتوانید کارهایی در این داشبورد انجام دهید. به ‌عنوان مثال باید بتوانید برنامه ‌ریزی برای محتوا، ردیابی فعالیت کاربران، نصب ماژول و تجدید تحلیل و عملکرد وب‌ سایت را مدنظر قرار دهید.

بهره‌ مندی از ابزارهای قدرتمند ویرایش

یکی دیگر از ویژگی های بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی که آن‌ ها را از دیگر سرویس ها متمایز می‌ کند ابزارهای قدرتمند ویرایش و تولید محتوا می ‌باشد. سرویسی که انتخاب می ‌کنید باید توانایی این را داشته باشد که انواع محتوا مانند تصاویر ویدیویی و فایل‌ های صوتی و غیره را ایجاد کند و آن ‌ها را انتشار دهد.

بهره‌ مندی از ابزارهای داخلی سئو

از دیگر ویژگی ‌هایی که بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی باید داشته باشند بهره‌ مندی از ابزارهای داخلی سئو می‌ باشد که با استفاده از آن ادمین بتواند وضعیت سئو سایت خود را مشاهده و در صورت نیاز بهبود ببخشد. این ویژگی موجب می ‌شود تا سایت شما در رتبه ‌های بالای گوگل قرار گیرد.

امنیت

یکی دیگر از ویژگی ‌های بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی امنیت می ‌باشد. شما باید یک cms انتخاب کنید که امنیت وب‌ سایت را در حد بالایی قرار دهد. از جمله مزایای این مورد محافظت از اطلاعات مشتریان و حفظ اعتبار برند می‌ باشد.

نرم افزار های طراحی سایت بدون کد نویسی

تاکنون بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی  را معرفی و شرح دادیم. حال می خواهیم با چند اپلیکیشن تحت وب که با استفاده از آن ها بدون نوشتن حتی یک خط برنامه ‌نویسی می ‌توانید وب ‌سایت خود را طراحی کنید معرفی می ‌کنیم.

بهترین cms های طراحی سایت
بهترین cms های طراحی سایت

بهترین cms های طراحی سایت بدون کد نویسی

اپلیکیشن Webflow

یکی از بهترین نرم ‌افزارهای طراحی سایت بدون کد نویسی اپلیکیشن webflow است. با استفاده از این اپلیکیشن که الگوهای متنوع و رابط کاربری ساده ‌ای دارد خیلی سریع سایت خود را طراحی کنید. این نرم ‌افزار هر امکاناتی که دوست دارید در اختیار شما قرار می ‌دهد اما اگر در کدنویسی مهارت داشته باشید می توانید از کد های آماده این نرم افزار جهت بهتر شدن سایت استفاده کنید.

اپلیکیشن Mailchimp

این نرم‌ افزار تمام ابزارهایی که برای رشد و درک مخاطبان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌ دهد با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌ توانید تمامی اطلاعات مخاطبین خود را در اختیار داشته باشید. همچنین با استفاده از این نرم‌ افزار می ‌توانید آمار بازدید سایت خود را مشاهده کرده و پایگاه داده ‌های کاربران خود را ذخیره کنید. با استفاده از اپلیکیشن Mailchimp می‌توانید نیازهای مشتری و نحوه برقراری ارتباط با آن‌ ها را متوجه شده و این فرایند را سریع ‌تر و هوشمندانه ‌تر از همیشه انجام دهید.

نرم افزار Adobe muse CC

یکی از قدرتمندترین نرم ‌افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی است که که می‌ توان با استفاده از آن برای اجرای اکشن اسکریپت، کدهای جاوا فلش و غیره استفاده کرد.

نرم افزار Builder Easy Web Quick'n

با استفاده از این نرم ‌افزار علاوه ‌بر این ‌که می‌ توانید سایت‌ های بدون کدنویسی ایجاد کنید می ‌توانید وب ‌سایت های دیگری نیز به ‌صورت هم‌ زمان ویرایش کنید. با استفاده از ویژگی کتابخانه ای که این نرم‌ افزار دارد می ‌توانید طراحی ‌های جالبی برای وب ‌سایت خود انجام دهید.

نرم افزار Incomedia Website X5 Evolution v8

یکی از دیگر نرم ‌افزارهای مناسب طراحی سایت بدون کدنویسی است که قالب‌ های بسیار زیاد و متنوعی دارد. می‌ توانید از آن ‌ها جهت بالا رفتن رابط کاربری وب‌ سایت خود استفاده کنید.

نرم افزار Dreamweaver

این نرم ‌افزار ساخت شرکت ادوب بوده و با استفاده از آن می ‌توانید وب ‌سایت های حرفه ‌ای طراحی کرده و وب‌ سایت های خود را ویرایش کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی