رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation ریموت دسکتاپ در ویندوز 10

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation یک خطای امنیتی است که به دلیل اشکال در تنظیمات امنیتی ویندوز و سیستم احراز هویت اتصال Remote Desktop (RDP) رخ می‌دهد. این خطا معمولا زمانی رخ می‌دهد که یک کامپیوتر می‌خواهد به یک سرور از طریق RDP متصل و احراز هویت با استفاده از CredSSP انجام شود. در این مقاله شما را با چند روش برای رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation آشنا خواهیم کرد. این خطا اغلب در ویندوز 10 و ویندوز سرور 2016 و نسخه‌های جدیدتر و همچنین پس از بروزرسانی‌های امنیتی اخیر ویندوز رخ می‌دهد. تصویر زیر نشان‌دهنده این خطاست. (خرید سرور مجازی ویندوز )

remote desktop connection error
remote desktop connection error

رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation با آپدیت کردن ویندوز

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم وجود مشکلات در تنظیمات امنیتی و ریموت دسکتاپ می‌تواند باعث بروز خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation شود. اگر از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنید که شرکت مایکروسافت دیگر آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند ( نسخه های ویندوزی که مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند )، بهتر است ویندوز خود را آپدیت کنید تا احتمال بروز این خطا کاهش یابد.

رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation با تنظیمات Group Policy

برای رفع این مشکل کافی است در control panel یا در سرچ ویندوز عبارت Edit Group Policy را تایپ کرده و وارد تنظیمات آن شوید . سپس به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Credentials Delegation -> Encryption Oracle Remediation

enable remote desktop
enable remote desktop

رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation با تنظیمات رجیستری

اگر به Group Policy ویندوز دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از ویرایش تنظیمات مربوط به CredSSP را در رجیستر ویرایش کنید تا خطا رفع شود.

لطفا توجه داشته باشید که ویرایش کردن ریجیستر باید با دقت بسیار زیادی انجام شود زیرا اعمال هرگونه تغییر نادرست می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای سیستم شما شود. بنابراین قبل از اعمال هرگونه تغییری در رجیستر بهتر است یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید.

دو روش برای رفع خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation با استفاده از رجیستری وجود دارد:

روش اول:

در این روش با استفاده از cmd به رفع خطایCredSSP Encryption Oracle Remediation می‌پردازیم.

در قسمت سرچ ویندوز cmd را پیدا کرده و با راست کلیک روی آن، به صورت run as Administrator باز کنید. سپس دستور زیر را در cmd بنویسید و Enter را بزنید.

				
					reg add "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\CredSSP\Parameters" /v AllowEncryptionOracle /t REG_DWORD /d 2
				
			

دستور بالا AllowEncryptionOracle را در مسیر مشخص شده در رجیستر ایجاد می‌کند و مقدار آن را 2 قرار می‌دهد. این تغییر از طریق cmd به رفع خطایCredSSP Encryption Oracle Remediation کمک می‌کند.

روش دوم:

مراحل استفاده از رجیستر برای رفع خطایCredSSP Encryption Oracle Remediation به صورت دستی:

برای باز کردن registry editor در پنجره Run عبارت regedit را وارد کنید و Enter را بزنید.

در نوار آدرس registry editor مسیر زیر را وارد کنید و Enter را بزنید.

				
					HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
				
			

همچنین می‌توانید با استفاده از پنل سمت چپ به مسیر بالا بروید.

بعد از وارد شدن به بخش System، اگر کلیدی به نام CredSSP وجود نداشت، باید آن را ایجاد کنید. برای ایجاد این کلید، روی بخش خالی از پنل سمت راست کلیک کرده و از منوی New، گزینه Key را انتخاب کنید تا یک کلید جدید ایجاد شود. این کلید را به CredSSP تغییر نام دهید.

حالا روی کلید جدیدی که ایجاد کرده‌اید کلیک راست کرده و از منوی New گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و آن را به نام AllowEncryptionOracle تغییر دهید.

روی AllowEncryptionOracle دو بار کلیک کنید. از قسمت Base گزینه Decimal را انتخاب کنید و مقدار Value data را 2 قرار دهید و OK را بزنید.

پس از ذخیره تغییرات، ویرایشگر رجیستر را ببندید و برای اعمال تغییرات سیستم خود را restart کنید. پس از انجام مراحل بالا خطای CredSSP Encryption Oracle Remediation رفع می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی