زمان مطالعه: 6 دقیقه

پینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزاری برای تعیین تاخیر اتصال بین دو دستگاه تلفن همراه و سرور اصلی است. از طریق پینگ می‌ توانید بفهمید که ارسال هر بسته از کامپیوتر تان به یک سرور راه دور و دریافت پاسخ آن چقدر زمان می‌ برد. به ‌بیان‌ دیگر تأخیری بین کلیک و بارگیری یک صفحه وب‌ سایت وجود دارد که گاهی اوقات این تاخیر بیشتر از ۱ دقیقه طول می‌ کشد. کامپیوتر در این ‌صورت درخواست بارگذاری صفحه را به سرور ارسال کرده و پاسخ خود را دریافت می‌ کند. این رفت‌ و آمد داده به زمان نیاز داشته و پینگ این زمان را اندازه‌ گیری می‌ کند. یکی از اهدافی که کاربران دنبال آن هستند کاهش پینگ است. در این مقاله می ‌خواهیم بدانیم که پینگ گرفتن با گوشی چه کاربردی دارد و آموزش پینگ گرفتن با گوشی را ارائه دهیم. با ما در ادامه جهت خواندن مطالب بیشتر همراه شوید. ( سایت‌های تست سرعت اینترنت )

نحوه کار کردن پینگ

 پینگ یک واژه انگلیسی است ( ping ) که از یک تکنولوژی صوتی بر گرفته ‌شده. این تکنولوژی تعدادی ضربان صوت را ارسال کرده و منتظر بازگشت اکو یا انعکاس این ضربات صوتی است. اما در یک سیستم کامپیوتری پینگ عبارت است از ابزاری که به ‌طور خودکار در داخل بیشتر سیستم‌ عامل ها (بجز گوشی موبایل که باید یک برنامه جداگانه برای پینگ گرفتن با گوشی نصب کنید)  قرار می ‌گیرد و به‌ طرز مشابهی عمل می‌ کند. با استفاده از یک آدرس آی‌ پی و آدرس وب ‌سایت سیستم ما اطلاعاتی را به سرور ارسال کرده و منتظر پاسخ می‌ ماند. زمانی ‌که پاسخ دریافت می‌ شود از طریق پینگ این رفت ‌و برگشت محاسبه‌ شده و زمان آن نمایش داده می ‌شود. در صورتی‌ که پاسخی دریافت نشود به شما اعلام می ‌کند که پاسخی دریافت نکرده‌ اید.

پینگ-گرفتن-با-گوشی
پینگ-گرفتن-با-گوشی

کاربرد پینگ گرفتن

پینگ گرفتن در بازی

 جای دیگری که پینگ گرفتن اهمیت زیادی دارد در بازی ‌های آنلاین است. در این حالت زمانی نشان داده می‌ شود که حرکات شما در سرور اصلی اجرا می ‌شود. هر چه مدت‌ زمان پینگ بازی شما کمتر باشد بهتر است. برای مثال اگر شما بازی را با پینگ ۴۰ میلی ‌ثانیه اجرا کنید حرکات شما در بازی بدون وقفه انجام می شود. درصورتی ‌که پینگ شما صد میلی ‌ثانیه باشد حرکات شما با تاخیر انجام می ‌شود.

پینگ یک ابزار ساده اما بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از دستور پینگ می‌ توانید مدت‌ زمان دسترسی خود به دیگر دستگاه ‌های موجود در شبکه محلی یا شبکه جهانی اینترنت را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل تشخیص دهید که آیا مشکل از سمت شما است یا ریشه در چیز دیگری دارد.

 پینگ گرفتن با گوشی چیست؟

 پینگ گرفتن با گوشی نیز یک معیار برای بررسی فاصله زمانی اتصال بین ۲ دستگاه در شبکه می‌ باشد. واحد پینگ گرفتن با گوشی  میلی ‌ثانیه است. هر چقدر مقدار پینگ گوشی پایین‌ تر باشد اتصال سریع‌ تری دارد برای مثال می‌ توانید یک بازی تیراندازی در موبایل را در نظر بگیرید. شما در یک لحظه اقدام به تیراندازی به سمت هدف می ‌کنید. این شلیک شما یک دستور به سمت سرور است تا زمانی‌ که شلیک شما روی بازی اعمال شود و به هدف برخورد کند یک فاصله زمانی رفت ‌و برگشت وجود خواهد داشت. این فاصله زمانی رفت و برگشتی پینگ گوشی گفته می ‌شود.  یکی از مهم ‌ترین کاربردهای پینگ گرفتن با گوشی بررسی وضعیت سرورها بوده که اگر یکی از سرورها از کار بیفتد یا کند شود از اتصال ۲ دستگاه به یکدیگر جلوگیری می‌ شود. هنگامی‌ که داده‌ ها نتوانند به مقصد ارسال شوند بسته‌ ها از دست می‌ روند.

پینگ-گرفتن-با-گوشی
پینگ-گرفتن-با-گوشی

پینگ با گوشی

عوامل مؤثر بر سرعت پینگ گوشی

 مواردی که بر میزان سرعت پینگ گوشی تاثیرگذار هستند می‌ توانند خدمات اینترنتی ، سرعت اتصال ، پهنای باند و موقعیت جغرافیایی باشند. در صورتی ‌که اینترنت پر سرعت می خواهید یا به ‌عبارتی پینگ کم می‌ خواهید باید اینترنتی خریداری کنید که سرعت آپلود بالایی داشته باشد. شرکت‌ های فروش سرویس ‌های اینترنتی سرعتی که در هنگام خرید سرویس برای مشترکین در نظر گرفته اند و آن را بیان می کنند بر حسب سرعت دانلود است. سرعت آپلود همواره کمتر از سرعت دانلود است  در صورتی ‌که سرعت آپلود روی سرویس پینگ تاثیر گذار است.

 راهکارهایی که می‌ توانید پینگ گوشی را کاهش دهید عبارت‌ اند از:

 نزدیک شدن به مودم،  اتصال با کابل اترنت،  ریستارت کردن مودم، ارتقاء مودم، افزایش پهنای باند، انتخاب نزدیک ‌ترین سرور ،توقف برنامه ‌های درحال اجرا در پس‌ زمینه ، استفاده از سرویس‌ های کاهش پینگ، و ...

 آموزش پینگ گرفتن با گوشی اندروید با اپلیکیشن ping tools

ابتدا نیاز است تا از گوگل پلی اپلیکیشن ping tools را دانلود و نصب کنید. پس‌ از نصب و باز کردن اپلیکیشن صفحه اولی که با آن مواجه می ‌شوید در تصویر زیر نمایش داده شده ‌است. این وضعیت اتصال شما به اینترنت را نشان می ‌دهد.

پینگ-گرفتن-با-گوشی-اندروید
پینگ-گرفتن-با-گوشی-اندروید

نحوه پینگ گرفتن با اندروید

نیاز است تا از منوی کشویی سمت چپ برنامه ping tools گزینه پینگ را انتخاب کرده و در کادر بالا آی ‌پی موردنظر را وارد کنید. آی ‌پی یا آدرس سایت مورد نظر بدون www باید باشد.

پینگ-گرفتن-با-گوشی-اندروید
پینگ-گرفتن-با-گوشی-اندروید

آموزش برنامه ping tools

پس از این که آی پی را وارد کردید روی پینگ سبز رنگی که در سمت راست آدرس نوشته شده ضربه بزنید تا اطلاعات نمایش داده شود. این اطلاعات را تک ‌به ‌تک در ادامه بررسی می‌ کنیم.

نتایج به ‌دست‌ آمده عبارت‌ اند از :

  • حجم بسته ارسالی با size و شماره آن با sequence نمایش داده می شود.
  • در سمت راست time نمایش داده می شود و همانطور که گفتیم بر حسب میلی ثانیه است. این گزینه نشان دهنده زمان ارسال بسته تا دریافت آن از طریق فرستنده است.

در خط پنجم و ششم گزارش کلی از نتیجه نمایش داده می شود که فیلد های آن به این صورت است:

  • تعداد بسته های فرستاده شده با Transmitted و بسته های دریافت شده با Received نمایش داده می شوند.
  • میانگین بیشترین و کمترین زمان دریافت بسته ها و همچنین میزان درصد بسته های ارسال شده نیز در ادامه نمایش داده شده است.

با داشتن این اطلاعات می ‌توانید وضعیت اتصال تلفن ‌همراه خود را به دستگاه دیگر بررسی کنید و سپس متوجه شوید آیا اتصالی که برقرار است مناسب است یا خیر. این برنامه می ‌تواند دستگاه های میان مبدا و مقصد را نمایش دهد و کاربردهایی در زمینه شبکه و عیب‌ یابی دارد. همچنین می‌ توانید از آن برای استریم کردن (برای ارجاع به مقاله استریم چیست) استفاده کنید.

 آموزش پینگ گرفتن با گوشی IOS با اپلیکیشن pingify

پینگ گرفتن در آیفون مانند گوشی های اندروید نیازمند دانلود اپلیکیشن جدا است. برای تست کردن و پینگ گرفتن با گوشی آیفون می توانید اپلیکیشن pingify را از اپ استور دانلود کنید. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن را باز کنید. برای شروع پینگ گرفتن با گوشی start test و برای توقف نیز stop test را انتخاب کنید.

پینگ-گرفتن-با-گوشی-آیفون
پینگ-گرفتن-با-گوشی-آیفون

آموزش پینگ گرفتن با گوشی آیفون

در تب دوم از این اپلیکیشن سوابق و نتایج تست های گذشته نمایش داده می شود. همچنین موقعیت مکانی آن نیز برای استفاده در دفعات بعدی نیز نمایش داده می شود.

کاربرد دیگری که این نرم افزار دارد این است که با استفاده از دکمه استارت پینگ و جابجا شدن در مکان مورد نظر می تواند به شما بگوید کدام مکان اینترنت سریع تری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی