کالی لینوکس چیست؟ چرا kali در تست نفوذ اهمیت دارد ؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

همانطور که می‌ دانید لینوکس یکی از سیستم‌ عامل‌ های کامپیوتری است که قابلیت‌ های فراوان آن باعث شده تا طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. با توجه به متن باز بودن آن قابلیت توسعه دارد. هر کدام از نسخه‌ های لینوکس برای هدف خاصی طراحی و توسعه داده شده‌ اند. یکی از نسخه‌ های لینوکس که اهمیت خاصی داشته و در زمینه هک و امنیت از آن به عنوان یک سیستم‌ عامل قدرتمند نام‌ برده می‌ شود سیستم‌عامل کالی لینوکس است.

در این مطلب می‌ خواهیم بدانیم سیستم‌ عامل کالی لینوکس چیست. اگر به مبحث امنیت علاقمند هستید می توانید کار با این سیستم عامل را فرا بگیرید و از ابزار های متنوع و کاربردی و همواره رایگان کالی لینوکس استفاده کنید. ( خرید هاست لینوکس )

کالی لینوکس چیست 1
کالی لینوکس چیست 1

کالی لینوکس چیست و چرا اهمیت دارد

کالی لینوکس چیست ؟

کالی لینوکس یک توزیع از لینوکس است. این سیستم عامل برای کارهایی مانند تحلیل شبکه و تست نفوذ ساخته‌ شده و با توجه به ابزارهای زیادی که به‌ صورت پیش‌ فرض روی این سیستم‌ عامل قرار دارند تبدیل به یک چاقوی سوییسی برای هکر ها شده‌ است. اما به‌ صورت عمده از این سیستم‌ عامل برای تست نفوذ پیشرفته و بررسی‌ های امنیتی استفاده می‌ شود. با کالی لینوکس می‌ توان عملیات مهندسی معکوس انجام داد. توسعه‌ دهندگان اصلی کالی لینوکس ماتی آهارونی و دیون کرنز هستند. توسعه این سیستم‌ عامل بر اساس استانداردهای دبیان انجام گرفته و در اوایل مارس ۲۰۱۲ آغاز شد.

 دلایل استفاده از کالی لینوکس چیست

دلایل مختلفی وجود دارد که این سیستم عامل را محبوب و در برخی موارد ضروری کرده‌ است. در ادامه به برخی از دلایل استفاده از کالی لینوکس اشاره می‌ کنیم:

پشتیبانی چند زبانه :

دلایل مختلفی وجود دارد که این سیستم عامل را محبوب و در برخی موارد ضروری کرده‌ است. در ادامه به برخی از دلایل استفاده از کالی لینوکس اشاره می‌ کنیم:

اوپن سورس یا متن باز بودن :

همان‌ طور که می‌ دانید کالی لینوکس عضو خانواده لینوکس بوده به‌ خاطر همین موضوع اوپن سورس است. اوپن سورس بودن باعث شده تا همه کدهای کالی لینوکس قابل تغییر توسط همه افراد باشند. این موضوع باعث شده تا کالی لینوکس بیش از هر سیستم عاملی محبوب باشد.

برخورداری از ابزارهای بسیار زیاد :

کالی لینوکس بیش‌ از ۶۰۰ ابزار مختلف در خود جای داده‌ است که خود باعث می‌ شود محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کند.

رایگان بودن این سیستم عامل :

مورد آخر که مورد مهمی هم است رایگان بودن کالی لینوکس است. شما با استفاده از این سیستم‌ عامل می‌ توانید به‌ صورت رایگان از ابزار ها و امکاناتی که ارائه می دهد استفاده کنید. این سیستم عامل همواره رایگان بوده و رایگان می ماند.

چه کسانی از سیستم‌ عامل کالی لینوکس استفاده می‌ کنند

 این سیستم‌عامل در حقیقت یک سیستم‌ عامل منحصر به‌ فرد بوده و توسط همه افراد می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای کشف نقطه ضعف‌ های امنیتی استفاده از کالی لینوکس توصیه می ‌شود و توسط متخصصین امنیتی و هکر ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به‌ طور کلی کالی لینوکس توسط مدیر یا مدیران امنیتی، مدیران شبکه، اپراتورهای تست نفوذ، افسران امنیت در سازمان‌ های بزرگ، هکر ها ( کلاه سفید، کلاه سیاه، کلاه خاکستری) مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

هک با کالی لینوکس
هک با کالی لینوکس

هک با کالی لینوکس

مزایای استفاده از کالی لینوکس چیست

علاوه‌ بر تمامی مزایای بالا که عنوان کردیم کالی لینوکس برای کارهای دیگر نیز مزایایی دارد. برخی از این مزایا عبارت‌ اند از : یک توزیع کامل خوب و قابل‌ قبول برای متخصص‌ ها دارد. دارای امنیت و ثبات بیشتر است. هر آنچه که مورد نیازتان است به‌ صورت یک طیف وسیع پوشش می‌ دهد. به‌ صورت استاندارد آدرس دهی می‌ کند که این اتفاق به شما کمک می‌ کند به‌ راحتی کتابخانه مورد نظرتان را بیابید و شروع به توسعه کنید.

سیستم‌ مورد نیاز

 برای نصب کالی لینوکس حداقل ۲۰ گیگ فضای دیسک خالی ۱ گیگ رم و ۱ پورت یو اس بی  و CD/DVD که از بوت پشتیبانی کند نیاز دارید.

آیا استفاده از کالی لینوکس غیر قانونی است

درست است که این سیستم‌ عامل برای هک و نفوذ به شبکه استفاده می‌ شود اما نه‌ تنها نصب این سیستم‌ عامل غیرقانونی نبوده بلکه بستگی به هدف استفاده از آن دارد و اگر از سرور مجازی (خرید سرور مجازی) لینوکس به‌ عنوان هکر کلاه سفید استفاده کنید کار قانونی انجام داده اید و اگر هکر کلاه سیاه باشید کارتان غیر قانونی است.

تفاوت هکر های کلاه سفید و کلاه سیاه در قانونی و غیر قانونی بودن کار آن‌ ها است. کلاه سفیدها بدافزارها را آنالیز می‌ کنند. یکی از دلایل قوی بودن سیستم‌ های امنیتی و کمپانی‌ های بزرگ هستند. اما کلاه سیاه ها کسانی هستند که بدون رضایت صاحب سایت اقدام به هک سایت‌ ها کرده و اطلاعاتش را در معرض خطر قرار می‌ دهند.

تست نفوذ با کالی لینوکس
تست نفوذ با کالی لینوکس

دلایل اهمیت تست نفوذ با کالی لینوکس چیست

دلیل اهمیت کالی لینوکس در تست نفوذ

 همان‌ طور که در بالا هم گفتیم کالی لینوکس  ابزارهای متفاوتی برای تست نفوذ و امنیت شبکه دارد. با کمی مطالعه و تحقیق می‌ توانید روش کار با آن را یاد بگیرید و آن را به کار ببرید. اگر دانش کافی و افزونه‌ های مورد نیاز را در اختیار داشته‌ باشید می‌ توانید با استفاده از کالی لینوکس به یک هکر موفق و قدرتمند تبدیل شوید. یک متخصص امنیت و توسعه‌ دهنده وب حتما باید کالی لینوکس بلد باشد.

باید بتواند با استفاده از این سیستم‌ عامل به تست برنامه‌ ها و پروژه ‌هایی که خودش طراحی کرده‌ است بپردازد. باید بتواند نقاط آسیب‌ پذیری آن را شناسایی و رفع کند. کالی لینوکس از رابط‌ های بی‌ سیم استفاده می‌ کند این سیستم‌ عامل دستگاه‌ های بی‌ سیم و سخت‌ افزارهای مرتبط با آن‌ ها را به‌ راحتی ساپورت می‌ کند.

برخی از ابزارهای تست نفوذ

 کامل‌ ترین سیستم‌ عامل برای تست نفوذ کالی لینوکس است. به دلیل وجود ابزارهای متنوع و رایگان در این سیستم عامل جهت اعمال تست نفوذ همواره کالی لینوکس مورد اهمیت بوده‌ است. وجود این ابزارها باعث شده تا تمامی افرادی که به هک و امنیت علاقه‌ مند هستند با کالی لینوکس این کار را انجام دهند. چند ابزار مهم تست و هک در کالی لینوکس عبارت‌ اند از:

  • Nmapاسکنر است و برای اسکن شبکه استفاده می‌ شود.
  • Burp duitیکی از محبوب‌ ترین نرم‌ افزارهای تست امنیت در کالی لینوکس است. تمام درخواست‌ هایی که از مرورگر عبور می‌ کنند باید از میان این ابزار عبور کنند. این ابزار هنگام عبور اجازه می‌ دهد تا تغییراتی که می‌ خواهیم روی بسته ها اعمال کنیم.
  • Wiresharkبرای تحلیل داده‌ های ارسالی و دریافتی و شبکه از آن استفاده می‌ کنیم.
  • Netcatبرای تست و عیب‌ یابی شبکه از این ابزار استفاده می‌ کنیم.
ابزارهای کالی لینوکس
ابزارهای کالی لینوکس

برخی از ابزار های تست نفوذ در کالی لینوکس چیست

 جمع‌ بندی

کالی لینوکس برای تامین امنیت مجازی استفاده می‌ شود. نصب کالی لینوکس باعث می‌ شود تا عملیات مورد نظرتان را خیلی سریع انجام دهید. در این مقاله با کلیات مبحث کالی لینوکس چیست آشنا شدیم. حال که با کالی لینوکس آشنا شدید می‌ توانید شروع به کار کنید. همواره می‌ توانید برای خرید سرور مجازی ، چه ویندوز و چه لینوکس، با آسمان هاست همکاری نمایید. ما یک تیم حرفه ای در این کار هستیم و می‌ توانیم مسیر را به درستی به شما نشان دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی