بهترین پلاگین ها و افزونه های کروم برای سئو و بهینه سازی سایت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

امروزه از پرطرفدارترین و پرکاربردترین مرورگرهای روز دنیا مرورگر گوگل کروم است. کروم با ابزارها و پلاگین هایی که دارد توانسته از سایر مرورگرهای اینترنت در بین کاربران محبوب تر باشد. کاربرد بی‌ نظیر کروم افزونه‌ های مختلفی است که می توانید روی آن نصب کنید. به‌ جز نیازهای کاربردی و عمومی در کروم، می توانید از بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو نیز استفاده کنید. اگر می خواهید بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو را بشناسید ادامه مطلب را از دست ندهید.

افزونه Mozbar
افزونه Mozbar

افزونه Mozbar برای سئو سایت

افزونه Mozbar

این افزونه یکی از پلاگین های مرورگر برای سئو است که به مدت ۳۰ روز می‌توانید به‌ طور رایگان از آن استفاده کنید.  ( سئو چیست؟ ) بعد از ۳۰ روز باید به صورت ماهیانه هزینه پرداخت کنید. هزینه استفاده از این پلاگین برای هر ماه ۹۹ دلار است. با استفاده از MozBar می‌ توانید با یک کلیک وضعیت سئو سایت خود را مشاهده کنید.

یکی از بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو است که معیارهایی را برای شما ارائه می‌ دهد تا تمام SERP ها را به یک فایل CRV منتقل کنید و سپس آن‌ ها را تجزیه و تحلیل کنید. اگر این پلاگین را به نسخه کامل ارتقا دهید امکانات ویژه ای به شما می‌ دهد. یکی از این امکانات می‌ تواند تحلیل سختی کلمه کلیدی باشد. این شرکت به‌ طور تخصصی به سئو سایت می‌ پردازد و برخی از فاکتورهای امتیازی را در افزونه ‌ی خودش قرار می‌دهد.

پلاگین similar web
پلاگین similar web

پلاگین similar web

پلاگین similar web

با استفاده از این پلاگین سئو می‌ توانید به امکانات ویژه ای دسترسی داشته باشید similae web .از بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو سایت است. با استفاده از این ابزار می‌ توانید امکاناتی چون ترافیک، داده‌ های تعاملی، منابع ترافیک و سیل عظیمی از اطلاعات دیگر وب‌ سایت ها را در اختیار داشته باشید. همچنین می‌ توانید با یک کلیک به آمار هر سایتی که دوست دارید دسترسی داشته باشید.  ابزارهایی که این پلاگین در اختیار شما قرار می‌ دهد عبارت‌ اند از:

 بازدید ماهانه، میانگین مدت‌ زمان بازدید هر کاربر ، تعداد صفحات بازدید، منابع ترافیکی، بیشترین میزان ترافیک بر اساس کشورهایی که به سایت دسترسی پیدا کرده اند، نرخ پردازش و... همچنین با استفاده از این پلاگین می‌ توانید عملکرد رقبای خود را در زیر نظر بگیرید و با توجه به عملکرد آن‌ ها فعالیت کنید.

افزونه Redirect path
افزونه Redirect path

افزونه  Redirect path

افزونه  Redirect path

یکی دیگر از بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو سایت ریدایرکت ها هستند. ریدایرکت ها باعث می‌ شوند تا تغییر مسیر های سمت کلاینت مانند تغییر مسیرهای جاوا و متا و اسکریپت مشخص شود. با استفاده از این افزونه می‌ توانید آدرس‌ آی‌ پی سرورها را با یک کلیک تماشا کنید. همچنین همه تغییر مسیرها از URL وارد شده به  URL نهایی با استفاده از افزونه ریدایرکت قابل‌ مشاهده هستند. ( ریدایرکت کردن HTTP به HTTPS )

افزونه‌ی seo meta in 1 click
افزونه‌ی seo meta in 1 click

افزونه‌ی seo meta in 1 click

آشنایی با افزونه‌ی seo meta in 1 click

این افزونه توانسته در لیست بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو قرار بگیرد. می‌ توانیم با استفاده از این افزونه تمام متا تگ‌ ها و اطلاعات سئو اصلی یک وب‌ سایت را با یک کلیک مشاهده کنیم. اطلاعاتی که این افزونه به ما می‌ دهد طول عنوان‌ ها و توضیحات، URL  و سرصفحه است و آنها  را به‌ ترتیب ظاهر و تعداد تصاویر نمایش می دهد. ( لینک UTM چیست و چگونه کار می کند )

افزونه BUZZ Sumo
افزونه BUZZ Sumo

افزونه BUZZ Sumo

پلاگین سئو  BUZZ Sumo

این افزونه نیز توانسته‌ است در لیست بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو قرار بگیرد. با استفاده از این افزونه می‌ توانید به محبوب‌ ترین محتوای اشتراک‌ گذاری شده در مورد هر موضوعی دسترسی داشته باشید. با استفاده از این پلاگین تعاملات در برنامه‌ های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و غیره نشان داده می شود. همچنین می توانید تعداد لینک‌ ها و امتیاز هر سایت را نیز مشاهده کنید. برای استفاده از این پلاگین نیز باید هر مقاله‌ ای که می‌ خواهید را جستجو کرده و روی نماد افزونه‌ BUZZ sumo کلیک کنید.

از طریق این افزونه علاوه‌ بر تجدید تحلیل پست‌ های خودتان می‌ توانید تجدید تحلیل پست های رقبای تان را نیز مشاهده کنید. ( آموزش کامل yoast seo )

افزونه All in one seo pack
افزونه All in one seo pack

افزونه All in one seo pack

افزونه All in one seo pack

با استفاده از این افزونه که ۲ میلیون نصب فعال نیز دارد می‌ توانید قابلیت‌ های ویژه‌ ای برای سئو سایت دریافت کنید. قابلیت‌ هایی که این افزونه دارد عبارت‌ اند از : کمک به سئو محتوای صفحات سایت ،پشتیبانی و مدیریت ریدایرکت، افزایش سرعت ایندکس سایت، هشدار به مدیر سایت، برای جلوگیری از ایجاد خطاهای محتوایی، پشتیبانی از ووکامرس ، ساخت نقشه سایت و ... ( افزایش سرعت سایت )

پلاگین سئو keyword everywhere
پلاگین سئو keyword everywhere

پلاگین سئو keyword everywhere

پلاگین سئو keyword everywhere

از بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو keyword everywhere است که به‌ عنوان یک پلاگین رایگان شناخته‌ شده و بر روی گوگل کروم نصب می‌ شود. با استفاده از این پلاگین می‌ توانید حجم جستجوی ماهانه، هزینه برای هر کلیک توسط کاربر و رقابت گوگل را بررسی کنید. می‌ توانید هر صفحه‌ ای که می‌ خواهید را با استفاده از این افزونه مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهید. درصورتی‌ که این افزونه فعال باشد و اقدام به تایپ یک کلمه در گوگل کنید تمام ساجسشن‌ های کلمه کلیدی را برای شما نمایش می‌ دهد. این افزونه برای عبارات و کلمات فارسی هم خوب عمل می‌ کند.

با خرید نسخه کامل و پرداخت هزینه‌ های ماهانه می‌ توانید از امکانات بیشتر این افزونه استفاده کنید.

پلاگین سئو check my links
پلاگین سئو check my links

پلاگین سئو check my links

پلاگین سئو check my links

با استفاده از این پلاگین سئو می‌ توانید صفحات را بررسی کرده و لینک‌ های ناقص و شکسته را ترمیم کنید. همچنین می‌ توانید در زمان صرفه‌ جویی کنید. مثلاً فرض کنید بخواهید تک‌ تک صفحات سایت خود را بررسی کرده و صحت لینک‌ ها را ببینید مطمئنا زمان زیادی از شما گرفته می‌ شود. ولی با استفاده از چک مای لینکس می‌ توانید این کار را خیلی راحت و سریع انجام دهید. با استفاده از این پلاگین می‌ توانید تمام صفات خود را بررسی کرده حتی اگر یک لینک خراب داشته باشید هشدار دریافت خواهید کرد .

افزونه pages peed insights by Google
افزونه pages peed insights by Google

افزونه pages peed insights by Google

افزونه pages peed insights by Google

با استفاده از این افزونه که یکی از بهترین پلاگین ها برای سئو سایت به حساب می‌ آید می‌ توانید سرعت سایت خود را بیشتر کنید. همانطور که می‌ دانید سرعت سایت یکی از مهم‌ ترین معیارهایی است که برای سئو سایت باید به آن توجه کنید. هر چقدر سرعت سایت شما بیشتر باشد رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد. با استفاده از این ابزار می‌ توانید سرعت اینترنت خود را بررسی کرده و از لحاظ سرعت، امتیاز از این پلاگین دریافت کنید سپس توصیه‌ هایی جهت بهبود سرعت اینترنت شما ارائه می‌دهد که با رعایت آن‌ ها سرعت سایت خود را می‌توانید افزایش دهید.

پلاگین سئو user-agent Switcher
پلاگین سئو user-agent Switcher

پلاگین سئو user-agent Switcher

پلاگین سئو user-agent Switcher

با استفاده از این افزونه که در لیست بهترین پلاگین های مرورگر برای سئو قرار گرفته است می‌ توانید متوجه شوید که صفحه وب سایت شما به مرورگر های مختلف چه واکنشی نشان می دهد. سپس می‌ توانید مرورگر پیش‌ فرض خود را حذف یا اضافه کنید.

افزونه Ahrefs
افزونه Ahrefs

افزونه Ahrefs

افزونه Ahrefs

این پلاگین سئو کلمات کلیدی، لینک ها و پروفایل هایی که موجب پیشرفت سئو و در نهایت رتبه خوب در گوگل می شوند را پیشنهاد می کند.

سخن پایانی

مطمئنا افزونه‌ های بیشتری برای سئو سایت وجود دارند اما سعی کردیم در این صفحه از سایت بهترین و کاربردی‌ ترین پلاگین هایی که می‌ توان برای سئو سایت استفاده کرد را معرفی کنیم. سعی کنید افزونه هایی که معرفی کردیم را نصب کرده و از آن‌ ها استفاده کنید تا رتبه بهتری در گوگل بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی