سئو چیست؟ onpage offpage technical

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سئو چیست؟ سئو به مجموعه ‌ای از فعالیت ‌ها گفته می ‌شود که در طراحی و کد نویسی سایت، تولید محتوا و غیره انجام می ‌دهیم تا بتوانیم جایگاه خوبی در صفحه اول گوگل کسب کنیم. سئو SEO مخفف Search Engine Optimization است. سئو با نام فارسی بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو شناخته می ‌شود. سئو یک فرآیند است که به‌ راحتی پیاده‌ سازی نمی ‌شود. برای پیاده‌ سازی موفقیت‌ آمیز سئو نیاز است تا دانش مربوط به آن را بدانید و مدام اطلاعات خود را به ‌روز نگه دارید تا بتوان بر اساس الگوریتم های گوگل که روز به روز آپدیت و تغییر می‌کنند جایگاه سایتمان را به دست و آن را حفظ کنیم.

انواع سئو چیست
انواع سئو چیست

انواع سئو چیست

 اهداف سئو چیست

 سئو برای کمک به وب‌ سایت، برای بدست آوردن رتبه اول گوگل و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی انتخاب‌ شده توسط کاربر استفاده می شود. نمایش صفحات مرتبط با جستجوی کاربر هم برای موتور جستجو برای خود کاربر مزایای زیادی دارد. در طی این مراحل کاربر مرتبط‌ ترین صفحات مورد نیازش را به دست می‌ آورد و موتور جستجو نیز بین کاربران قابل‌ اعتماد می ‌شود چرا که صفحات مرتبط بیشتری پیدا می‌ کند. برای سئو بزرگ‌ ترین سرمایه ‌گذاری اولیه زمان است. برای این ‌که نتیجه اقدامات خود را ببینید باید صبر داشته باشید.

 انواع سئو چیست

 سئو مجموعه‌ ای از اقداماتی است که درنهایت موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می‌ شوند. خود سئو و بهینه سازی سایت انواع و سبک‌ های مختلفی دارد که هرکدام کاربردهای خاصی دارند. به طور کلی انواع سئو ۲ دسته هستند دسته اول مربوط به سایت و دسته ‌ای دیگر تکنیک ‌های سئو است. می ‌خواهیم در مورد دسته اول یعنی سئو مربوط به سایت و انواع آن اطلاعاتی ارائه دهیم.

 انواع سئو سایت عبارتند از: سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی. برای ‌اینکه سایت خود را بهینه ‌سازی کنید حتماً نیاز است که تمامی نکات این سه مورد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.  همانطور که دیدید سئو انواع مختلفی دارد که با رعایت اصول و تکنیک ‌های آن می ‌توانید سایت خود را بهینه کنید. اما باید بهترین نوع سئو سایت را بشناسید تا از آن برای بهینه ‌سازی سایت خود استفاده کنید. در ادامه مطلب انواع سئو را به‌ صورت ساده بیان کرده ‌ایم .

 سئو (onpage) داخلی سایت

 سئو داخلی ایجاد یک محتوای با کیفیت برای سایت است. باید بر اساس اصول و استاندارد داخلی سایت آن را انجام دهید تا ساختار سئو سایت شما برای گوگل تعیین شود. سعی کنید محتوای زنجیره ‌ای با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع اصلی سایت بنویسید. با رعایت کردن سئو داخلی سایت پیوستگی در سایت ایجاد می ‌شود به ‌طوری ‌که مطالبی که در سایت قرار می ‌دهید مانند حلقه ‌های یک زنجیر به ‌هم مرتبط می ‌شوند. اگر بتوانید لینک سازی داخلی در سئو سایت انجام بدهید کمک زیادی به بهینه ‌سازی موتورهای جستجو خواهید کرد.

 در واقع سئو داخلی باعث می ‌شود تا رتبه بندی یک سایت نظر کلمه کلیدی صفحه بالا برود. با سئو داخلی به موتور جستجو کمک می ‌کنید تا محتوای شما به ‌عنوان محتوای با کیفیت و ارزشمند شناخته شود. همانطور که می ‌دانید سئو داخلی در میان انواع سئو بسیار با اهمیت است اما روش ‌های دیگر نیز باید رعایت شوند که کار سئو داخلی تکمیل شود.

تفاوت انواع سئو چیست
تفاوت انواع سئو چیست

تفاوت انواع سئو در چیست

سئو (offpage) خارجی سایت

 بخش دیگری از انواع SEO ، سئو خارجی نام دارد. رعایت تکنیک ‌های سئو خارج از صفحه سایت به شما کمک می ‌کند تا در رتبه‌ بندی موتورهای جستجو رده بالایی داشته باشید. سئو خارجی برخلاف سئو داخلی به محتوا محدود نمی ‌شود و تاکتیک‌ هایی برای رعایت سئو خارجی وجود دارد که بر افزایش اعتبار و بالا رفتن رتبه در سئو در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. با رعایت سئو خارجی به موتورهای جستجو این امکان را می ‌دهید که وب‌ سایت شما را به‌ عنوان یک وب ‌سایت ارزشمند شناسایی کنند.

 در سئو خارجی هدف جذب ترافیک از خزنده های گوگل نیست. همیشه سئو داخلی و افزایش ترافیک از گوگل به تنهایی سبب موفقیت وب ‌سایت شما نخواهد شد بلکه باید سئو خارجی را نیز رعایت کرد. گاهی لازم است کاربران از راه‌ های دیگر با خدمات وب ‌سایت شما آشنا شوند. این آشنایی منجر به ورود به سایت شما و افزایش نرخ ترافیک می ‌شود. شما می ‌توانید با ایجاد روابط و محتوا در سایت‌ های دیگر سئو خارجی خود را انجام دهید. سئو خارجی به شما این امکان را می‌ دهد تا از طریق وب‌ سایت های دیگر سایت خود را معرفی کرده و کاربران را جذب سایت کنید. ساخت بک لینک یکی از راه ‌های این کار است که با رعایت اصول ، می ‌تواند در موفقیت سئو سایت شما تأثیرگذار باشد. ( لینک UTM چیست؟ )

سئو خارجی
سئو خارجی

سئو خارجی چیست

 سئو (technical) تکنیکال

 بسیاری تصور می ‌کنند که سئو سایت تنها مربوط به سئو خارجی و داخلی می ‌شود. اما سئو فنی یا تکنیکال نیز یکی دیگر از اقدامات با اهمیت جهت بالا بردن رتبه در گوگل به شمار می‌ رود. عدم رسیدگی به مشکلات فنی سئو موجب می ‌شود تا در گوگل افت رتبه پیدا کنید. با استفاده از سئو تکنیکال می ‌توانید جهت فهرست بندی سایت به موتورهای جستجو کمک ‌کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل دائماً در حال تغییر الگوریتم ‌های رتبه ‌بندی برای عملکرد بهتر می ‌باشند. شما در سئو تکنیکال نیز دائما باید در حال تغییر رویه باشید تا با موتورهای جستجو هماهنگ شوید. اگر می ‌خواهید یک سایت را در یک مدت زمان کوتاه به رتبه بالایی برسانید نیاز است سئو تکنیکال یا سئو در برنامه‌ ریزی را رعایت کنید.

سئو تکنیکال را می ‌توان به‌ عنوان یک زیرساخت سایت در نظر گرفت که شما باید از ابتدای طراحی سایت آن را رعایت کنید. اگر بتوانید به ‌صورت پایه ‌ای و اصولی سئو تکنیکال را انجام دهید خیلی سریع ‌تر به اهدافتان خواهید رسید و در زمان صرفه‌ جویی خواهید کرد. به این نوع SEO سئو تکنیکال می ‌گویند چرا که هیچ دخالتی در سئو داخلی و محتوایی سایت و لینک سازی و تبلیغ وب‌ سایت نداشته و هدف آن بهینه ‌سازی زیرساخت وب‌ سایت از پایه است. با دانستن اهمیت سئو تکنیکال می ‌توانید سایت خود را از نظر زیرساختی آماده کرده و ساختارمند به سئو داخلی و خارجی بپردازید.

آموزش افزایش سرعت سایت یکی از مقالاتی است که درباره بهینه سازی سئو تکنیکال در آسمان هاست قرار دارد که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

سئو تکنیکال
سئو تکنیکال

سئو تکنیکال چیست

مزایای رعایت اصول سئو چیست

 حال که متوجه شدید سئو چیست می ‌خواهیم مزایای آن را بررسی کنیم. شما می ‌توانید با بهره‌ گیری از تکنیک ‌های سئو به کسب ‌و کار خود رونق ببخشید. برخی از مزایای سئو عبارت‌ اند از:

  • افزایش ترافیک در سایت
  • تبدیل کاربران به مشتری
  • افزایش فروش به ‌صورت آفلاین
  • جذب مشتری
  • کاهش هزینه‌ های کسب‌ وکار و تبلیغات
  • بدون محدودیت مکانی و زمانی می‌توانید به تبلیغات بپردازید.
  • بالا بردن امنیت
  • سرمایه ‌گذاری مطمئن
  • افزایش ترافیک در شبکه ‌های اجتماعی
  • رشد بهتر و بیشتر کسب ‌وکارهای کوچک
  • و ...

به‌ طورکلی اصلی ترین مزیت سئو افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل کاربران به مشتری واقعی است. به‌ همین دلیل رعایت اصول سئو موجب درآمد بیشتر و بهبود کسب‌ و کار شما خواهد شد.

امید است توانسته باشیم در مقاله سئو چیست به خوبی شما را با انواع سئو آشنا کنیم.  در نهایت شما کاربران عزیز می توانید برای خرید هاست وردپرس  و یا خرید هاست لینوکس جهت راه اندازی وب سایت با کارشناسان آسمان هاست در تماس باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی