زمان مطالعه: 5 دقیقه

در دنیای ارتباطات مدرن، ایمیل به یکی از ابزارهای اصلی ارتباطی در محیط کار و شخصی تبدیل شده که جزئی ضروری از زندگی ماست. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، بسیاری از افراد، برای ارسال و دریافت پیام‌ها، اسناد و اطلاعات مهم از ایمیل استفاده می‌کنند. با اتصال ایمیل به Outlook، که یک ابزار موثر و قدرتمند برای مدیریت ایمیل و سایر ارتباطات شمار می‌آید، کاربران قادر خواهند بود از امکانات فراوان آن به نحو موثری استفاده نمایند. در این مقاله به طور جامع و گام به گام، به آموزش اتصال ایمیل به Outlook و نکات کلیدی آن پرداخته خواهد شد، .

اتصال ایمیل به outlook
اتصال ایمیل به outlook

Outlook چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، نرم­‌افزار Microsoft Outlook یکی از قدرتمندترین کلاینت­‌های ایمیل و مدیریت ارتباطات به شمار می­‌رود، که از تنوع و قدرت بالایی برخوردار است. با اتصال ایمیل به Outlook می‌توانید ایمیل­‌ها و اطلاعات مهم خود را با امنیت بالا مدیریت کنید. این نرم‌افزار با قابلیت­‌های پیشرفته­‌ای نظیر، فیلترینگ هوشمند ایمیل­‌ها، جستجوهای پیشرفته و قابلیت اضافه کردن حساب­‌های متعدد ایمیل از جایگاه ویژه­‌ای در دنیای ارتباطات برخوردار شده است. همچنین قابلیت همگام­‌سازی با سایر نرم‌­افزارهای Microsoft را داراست، که این موضوع باعث شده تا Outlook به یک مرکز کامل برای مدیریت امور ایمیل و ارتباطات تبدیل شود. در مجموع، با اتصال ایمیل به Outlook تجربه بهتری در مدیریت ایمیل و ارتباطات روزمره خواهید داشت.

اتصال ایمیل به Outlook

کسانی که زیاد از ایمیل خود استفاده می­‌کنند و دسترسی به ایمیل اکانت ایجاد شده در هاست برای آن­‌ها وقت‌گیر است، ایمیل خود را به Outlook متصل می‌­کنند که هم کار با آن بسیار راحت است و هم محیط گرافیکی زیبایی دارد.

برای اتصال ایمیل یک هاست خاص (در Cpanel، Direct Admin و Plesk) به Outlook می‌توانید از تنظیمات IMAP یا POP3 استفاده کنید که در این بخش به آن می­‌پردازیم. ( خرید هاست ) در این مقاله نحوه اتصال ایمیل به outlook 2013 را به شما آموزش می‌دهیم، مراحل گفته شده ممکن است در ورژن­‌های مختلف Outlook کمی تفاوت داشته باشد، ولی در کل با استفاده از این آموزش می‌­توانید ایمیل هاست خود را به هر ورژن از Outlook متصل کنید. همچنین جزئیات مربوط به نوع هاست و اطلاعات ایمیل خود را باید از ارائه دهنده خدمات هاست خود دریافت کنید.

اگر روی سیستم شما نرم­‌افزار Outlook وجود ندارد، ابتدا آن را دانلود و نصب کرده و آن را اجرا کنید، سپس برای اتصال ایمیل به outlook مطابق تصاویر زیر عمل کنید:

1. در صفحه اول Next را بزنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

2. در این صفحه، Yes به عنوان گزینه پیش‌فرض فعال است، بدون تغییر در این بخش روی Next کلیک کنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

3. در این بخش دو گزینه برای انتخاب وجود دارد:

  • E-mail Account
  • Manual setup or additional server types

اگر از سرویس دهنده­‌های معروف مانند Yahoo و Gmail و ... ایمیل داشته باشید و بخواهید آن را به Outlook متصل کنید، باید گزینه E-mail Account را انتخاب کرده و فیلدهای مربوطه را کامل کنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

برای اتصال ایمیل اکانت ایجاد شده در هاست خود باید گزینه Manual setup or additional server types را انتخاب کرده و Next را بزنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

4. در این مرحله گزینه POP or IMAP را انتخاب کرده و Next را بزنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

5. در بخش POP and IMAP Account Settings، باید اطلاعات ایمیل و سرور را باید وارد کنید:

  • Your Name: یک نام دلخواه وارد کنید.
  • Email-Address: نام اکانت ایمیلی که در هاست خود ایجاد کردید را وارد کنید.
  • Account Type: بسته به ترجیح خود IMAP یا POP3 را انتخاب کنید.
  • Incoming Mail Server: سرور ورودی هاست خود را وارد کنید. (از ارائه دهنده هاست خود دریافت کنید)
  • Outgoing Mail Server(SMTP): سرور خروجی هاست خود را وارد کنید. (از ارائه دهنده هاست خود دریافت کنید)
  • User Name: نام ایمیل اکانتی که در هاست ایجاد کرده¬اید را به صورت کامل وارد کنید.
  • Password: پسورد ایمیل اکانت خود را وارد کنید.

در قسمت Account Type، اگر می‌­خواهید ایمیل­‌ها را در سیستم خود دانلود کنید POP3 را انتخاب نمایید و اگر می­‌خواهید آن­‌ها را روی سرور نگه دارید و از کامپیوترهای دیگر به راحتی به آن­‌ها دسترسی داشته باشید IMAP را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از IMAP فضای بیشتری را در سرور اشغال می­‌کند و حجم آن نیز به مرور زمان با افزایش ایمیل­‌های ذخیره شده بیشتر خواهد شد.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

6. در انتهای این صفحه نیز تنظیمات سرور وجود دارد که برای تنظیم آن­ها روی More Settings کلیک کنید.

7. در کادر باز شده، در تب اول (general) می­توانید فیلدی که در بالای صفحه وجود دارد را با یک نام دلخواه پر کنید. (این نام نشان­گر همین اکانت ساخته شده است که بتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید)

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

8. در تب دوم (Outgoing Server) گزینه  My outgoing server (SMTP) requires authentication را انتخاب کرده و گزینه Use same settings as my incoming mail server را انتخاب کنید.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

9. در تب سوم (Advanced) تنظیمات مربوط به پورت ارسال و دریافت ایمیل­ها وجود دارد که به صورت پیش‌فرض incoming server بر روی 110 و outgoing server بر روی 25 است، در صورتی که با این پورت کار نکرد می‌توانید از سرویس دهنده خود پورت‌های ارسال و دریافت را سوال کرده و وارد نمایید. گزینه Use the following type of encrypted connection را روی AUTO قرار دهید و روی OK کلیک کنید تا کادر بسته شود.

آموزش اتصال ایمیل به outlook
آموزش اتصال ایمیل به outlook

10. روی Next کلیک کنید. حال برای اطمینان از صحت اطلاعاتی که وارد کرده­اید روی Test Account Settings کلیک کنید. Outlook تلاش می­کند تا به سرور ایمیل وصل شود و تست­های مربوط به دریافت و ارسال ایمیل را انجام دهد،در صورتی همه تنظیمات صحیح باشند پیغام موفقیت­آمیز بودن اتصال مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می­شود.

11. پس از انجام تست­‌ها بر روی Next و سپس روی Finish کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

حالا Outlook آماده استفاده از ایمیل هاست شما می­باشد و می‌توانید با استفاده از آن ایمیل­های خود را مدیریت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی