معرفی و دانلود نرم افزار MobaXterm

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با دانلود نرم افزار MobaXterm و نصب آن می توانید به راحتی به سرورهای مختلف از راه دور متصل شوید، دستورات خود را اجرا و فایل ها را انتقال دهید. MobaXterm یک نرم افزار کاربردی و قدرتمند است که با استفاده از توابعی که در اختیار برنامه نویسان، طراحان سایت، مدیران و همه کاربرانی که نیاز به انجام یک کار از راه دور روی شبکه را دارند امکان نظارت و مدیریت بر روی سیستم هایی که به شبکه متصل هستند را می دهد و مدیران را قادر می سازد تا چندین کار را به طور همزمان در بیش از یک دستگاه انجام دهند. در این مقاله به معرفی این نرم افزار پرداخته‌ایم. همچنین در انتهای این مقاله لینک دانلود نرم افزار MobaXterm را قرار داده‌ایم که می توانید آن را دانلود و استفاده کنید.

معرفی نرم افزار MobaXterm
معرفی نرم افزار MobaXterm

معرفی نرم افزار MobaXterm

MobaXterm یک نرم‌ افزار جامع و قدرتمند است که ابزارهای متنوعی را برای مدیریت و اتصال به سیستم‌ های مختلف فراهم می‌ کند. این نرم‌ افزار به ویژه برای ادمین‌ های سیستم و برنامه‌ نویسانی که با سیستم‌ های راه دور کار می‌ کنند، مفید است. 

برای مثال با استفاده از MobaXterm می توان کپی و جابجایی فایل ها، اجرای اسکریپت ها و ... را  از راه دور انجام داد. همچنین با استفاده از این نرم افزار امکان اجرای دستورات یونیکس، مشاهده تصاویر دیجیتال، ارسال متن یا کد، ایجاد فایل یا دایرکتوری از طریق اسکریپت پوسته فرمان به سیستم عامل می باشد و هر دستوری که در محیط خط فرمان بنویسید را برای شما اجرا می کند.

در تصویر زیر می توانید پروتکل های پشتیبانی شده توسط این نرم افزار را ببینید:

نرم افزار MobaXterm
نرم افزار MobaXterm

ویژگی های نرم افزار MobaXterm

ویژگی‌های اصلی MobaXterm عبارتند از:

  • MobaXterm از پروتکل‌ های SSH, Telnet, Rlogin, RDP, VNC, X11 و FTP/SFTP پشتیبانی می‌ کند، که این امکان را فراهم می‌ سازد که به سرورهای مختلف متصل شوید.
  • دارای یک ترمینال یونیکس با مجموعه کاملی از ابزارهای لینوکسی و یونیکسی است که به کاربر اجازه می‌ دهد از دستورات و اسکریپت‌ های مختلف استفاده کند.
  • این نرم‌ افزار یک رابط کاربری گرافیکی ساده و کاربرپسند دارد که مدیریت و اتصال به سیستم‌ های مختلف را آسان‌ تر می‌ کند.
  • می‌ توانید به طور همزمان چندین Session مختلف باز کنید و بین آن‌ ها به راحتی جابجا شوید.
  • ابزارهای اضافی مانند ویرایشگر متن، انتقال فایل، ابزارهای شبکه و ... در این نرم‌ افزار وجود دارند.

MobaXterm ویژگی‌ های دیگری مانند X11 forwarding، مدیریت چندین Session، ویرایشگر متن داخلی، ابزارهای شبکه و ... نیز دارد. برای استفاده از این ویژگی‌ها، می‌ توانید از منوها و تنظیمات موجود در نرم‌افزار استفاده کنید.

دانلود نرم افزار MobaXterm

حالا که با نرم افزار MobaXterm آشنا شدید می توانید با استفاده از لینک زیر این نرم افزار را دانلود و استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی