آموزش فعال‌ سازی SSL رایگان در cPanel

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این اموزش قصد داریم روش ساده‌ای برای فعال‌ سازی ssl رایگان در cpanel را برای شما توضیح دهیم. پس تا پایان این آموزش همراه ما باشید.

گواهینامه SSL رایگان چیست

گواهینامه SSL رایگان از شرکت معتبر Let's Encrypt و برای امنیت سایت شما می‌باشد و برای هاست لینوکس، کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین و برای هاست ویندوز روی کنترل پنل پلسک نصب می‌شود. در این مقاله به فعال‌سازی SSL رایگان در cPanel می‌پردازیم.

مزایای فعال‌سازی SSL رایگان در cPanel

  • بهترین گزینه با کمترین هزینه؛ بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای با فعال‌ سازی SSL رایگان می‌توانید ارورهای مربوط به https (عبارت Not Secure ) در مرورگر را رفع کنید.
  • برای فعال‌ سازی SSL رایگان در cPanel نیازی به آی‌پی اختصاصی ندارید.
  • برای دامنه‌های بین‌المللی و دامنه‌های ملی (ir) قابل استفاده است.
  • با فعال‌ سازی SSL رایگان امنیت وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت.
  • تمدید خودکار گواهینامه SSL رایگان.
  • گواهینامه رایگان 2048 بیتی.
  • استفاده از الگوریتم 256 SHA.

فعال‌ سازی SSL رایگان در cPanel

وارد کنترل پنل cPanel شوید و مطابق عکس زیر در قسمت جست و جو، عبارت ssl/tls status را تایپ کنید.

فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel
فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel

وارد ssl/tls status شوید و دامنه مورد نظر را انتخاب کنید؛ یا تیک کنار Domain را بزنید تا  SSL رایگان در cPanel برای همه دامنه ها فعال شود. ( ثبت دامنه )

در نظر داشته باشید مدت اعتبار گواهینامه SSL رایگان، 3 ماه است. اگر بخواهید گواهینامه SSL به صورت خودکار بعد از 3 ماه تمدید شود، روی گزینه Include Domains during AutoSSL و سپس روی دکمه Run AutoSSL کلیک کنید.

اما اگر نخواهید که گواهینامه SSL بعد از گذشت 3 ماه به صورت خودکار تمدید شود گزینه Exclude Domains from AutoSSL را انتخاب کنید و روی Run AutoSSL کلیک کنید.

فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel
فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel

منتظر باشید تا گواهینامه نصب شود، سپس وارد صفحه اصلی سی پنل شوید و در پنل سمت راست بررسی کنید که علامت کنار دامنه قفل بسته باشد. 🔒

فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel 3
فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel 3

برای مشاهده تاریخ گواهینامه و اطلاعات بیشتر و یا حذف گواهینامه رایگان می‌توانید وارد ssl/tls شوید، سپس وارد manage ssl شوید و مطابق عکس زیر اطلاعات گواهینامه SSL را مشاهده کنید.

فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel 4
فعال‌سازی ssl رایگان در cpanel 4

در آسمان هاست قابلیت فعال‌ سازی SSL رایگان در cPanel بر روی همه هاست‌ها فعال می‌باشد. در صورتی که نیاز به خرید گواهینامه ssl لایسنس دار و دارای گارانتی می‌توانید به صفحه خرید گواهینامه SSL مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی