آموزش تغییر فونت در وردپرس

زمان مطالعه: 4 دقیقه

طراحی و ظاهر وبسایت ها نقش بسیار مهمی در جذب و نگهداری مخاطبان شما دارد. برای داشتن یک وبسایت زیبا ابتدا باید یک هاست وردپرس خریداری کنید و بعد از آن با نصب قالب وردپرس مناسب، طراحی و سفارشی سازی وبسایت خود را شروع کنید. یکی از عناصر کلیدی در بهبود ظاهر و سفارشی سازی وب سایت، تغییر فونت در وردپرس است. انتخاب درست و مناسب فونت در وردپرس می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر خوانایی و زیبایی وبسایت داشته باشد. در این مقاله به بررسی روش های مختلف تغییر فونت در وردپرس خواهیم پرداخت.

تغییر فونت در وردپرس
تغییر فونت در وردپرس

دلایل اهمیت تغییر فونت در وردپرس

اضافه کردن فونت های سفارشی یا تغییر فونت در وردپرس اهمیت زیادی دارد، زیرا به بهبود ظاهر و تجربه کاربری وبسایت کمک می‌کند. برخی از دلایل اهمیت تغییر فونت در وردپرس موارد زیر هستند.

  • بهبود ظاهر وبسایت فونت مهم‌ترین عامل در زیبایی وبسایت است. انتخاب فونت مناسب و زیبا می‌تواند به وبسایت شما ظاهری حرفه‌ای و زیبا ببخشد.
  • هماهنگی با برندینگ بسیاری از برندها فونت اختصاصی برای خود دارند. استفاده از یک فونت خاص می‌تواند به هماهنگی وبسایت با برند و کسب و کار شما کمک کند و به وبسایت یک هویت منحصر به فرد بدهد. فونت های خاص و اختصاصی می‌توانند تاثیر مثبتی بر شناخت و یادآوری برند داشته باشند.
  • تجربه کاربری بهتر با انتخاب فونت مناسب می‌توان خوانایی متن ها را بهبود بخشید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کرد.
  • سازگاری با زبان فارسی برخی از فونت های پیش فرض وردپرس ممکن است با زبان فارسی به طور کامل سازگاری نداشته باشند. با اضافه کردن فونت فارسی می‌توان به طور کامل خوانایی را افزایش داد.
  • پشتیبانی از مرورگرهای مختلف برخی از فونت های پیش فرض ممکن است در همه مرورگرها به درستی نمایش داده نشوند. با تغییر فونت در وردپرس می‌توانید از نمایش صحیح وبسایت در همه مرورگرها مطمئن شوید.
  • افزایش سرعت بارگذاری استفاده از فونت های بهینه می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری وبسایت کمک می‌کند.

انواع فرمت فونت و روش های تغییر فونت در وردپرس

برای اضافه کردن فونت به وردپرس باید از فرمت های فونت وب که با موتورهای جستجو و مرورگرهای مختلف سازگاری دارند استفاده کنید. چند فرمت مناسب که می‌توانند به راحتی در وردپرس استفاده شوند عبارتند از ttf، eot و woff یا woff2 .

تغییر فونت در وردپرس را می‌توان با استفاده از چند روش انجام داد. تغییر فونت را می‌توانید هم با نصب افزونه در وردپرس که مربوط به نصب و تغییر فونت هستند انجام دهید و هم بدون افزونه یا با کدنویسی انجام دهید. در این مقاله روش های زیر را برای تغییر فونت در وردپرس بررسی می‌کنیم.

  • تغییر فونت بدون استفاده از افزونه
  • تغییر فونت با استفاده از ویرایشگر کامل سایت وردپرس (WordPress Full Site Editor)
  • تغییر فونت در تنظیمات قالب وردپرس
  • تغییر فونت با استفاده از قالب ساز وردپرس
  • تغییر فونت با استفاده از افزونه ها
  • افزونه Easy Google Fonts
  • افزونه فونت ماندگار
  • تغییر فونت با کدنویسی

قبل از اینکه به سراغ آموزش تغییر فونت در وردپرس برویم، لازم است بدانید که برای افزودن فونت به وردپرس محدودیتی وجود ندارد، اما افزودن فونت های زیاد باعث کاهش سرعت سایت می‌شود و بهتر است که از بیش از یک الی دو فونت به وردپرس اضافه نکنید.

تغییر فونت بدون استفاده از افزونه

تغییر فونت در وردپرس با استفاده از ویرایشگر کامل سایت وردپرس (WordPress Full Site Editor)

اگر از قالب های پیش فرض وردپرس (مانند Twenty Twenty-Two) استفاده می‌کنید می‌توانید از ویرایشگر کامل سایت وردپرس (WordPress Full Site Editor) استفاده کنید. با استفاده از این ویرایشگر کنترل کاملی بر روی تایپوگرافی سایت خود خواهید داشت.

از پیشخوان وردپرس به قسمت نمایش رفته و روی ویرایشگر کلیک کنید.

در ویرایشگر کامل سایت که به شما نمایش داده می‌شود به بخش شیوه نامه ها بروید. پس از آن روی ویرایش سبک ها که با آیکن قلم در بالای صفحه نمایش داده شده کلیک کنید.

در این قسمت تایپوگرافی را انتخاب کرده و فونت مورد نظر خود را انتخاب و آن را تغییر دهید.

اگر فونتی که مد نظر شماست در لیست وجود ندارد روی گزینه مدیریت فونت ها کلیک کنید. در پنجره باز شده به قسمت بارگذاری فونت رفته و فونت مورد نظر خود را که از قبل روی سیستم خود دانلود کرده‌اید، بارگذاری کنید. پس از بارگذاری از لیست، فونت را انتخاب کنید. پس از آن تغییرات را ذخیره کنید تا فونت وبسایت شما تغییر کند.

تغییر فونت در وردپرس در تنظیمات قالب وردپرس

یکی دیگر از روش های تغییر فونت در وردپرس، با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس است. در این روش، بسته به قالب وردپرس شما تنظیمات می‌تواند متفاوت باشد و باید در قسمت تنظیمات قالب باید بخش سفارشی سازی و گزینه های فونت یا تایپوگرافی را جستجو کنید. پس از آن می‌توانید از میان فونت های موجود یکی را انتخاب کرده و فونت وبسایت خود را تغییر دهید. اگر فونت مورد نظر خود را پیدا نکردید می‌توانید آن را در وبسایت خود بارگذاری کنید و از همین بخش فونت خود را انتخاب و تغییر دهید.

تغییر فونت در وردپرس با استفاده از قالب ساز وردپرس

تغییر فونت در وردپرس با استفاده از یک قالب ساز یا Theme Builder به شما کمک می‌کند تا به طور کاملا سفارشی فونت های مورد نظر خود را به وبسایت اضافه کنید یا آن ها را تغییر دهید. دقت کنید که هر یک از قالب سازها تنظیمات مربوط به خود را برای تغییر فونت دارند. در اینجا ما از قالب ساز المنتور استفاده کرده‌ایم.

هنگام ویرایش یا ایجاد یک صفحه با استفاده از المنتور به بخش استایل هر بخش یا ویجت متنی که می‌خواهید فونت آن را تغییر دهید، بروید. و بخش تایپوگرافی را پیدا کنید.

در این بخش می‌توانید فونت مورد نظر خود را تغییر دهید یا آن را اضافه و انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات دیگری را روی متن اعمال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی