افیلیت مارکتینگ چیست؟ کسب درامد با مشارکت در فروش

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با استفاده از افیلیت مارکتینگ برندسازی و فروش مستقیم افزایش پیدا کرده‌ است. اگر یاد بگیرید به‌ صورت درست و اصولی از آن استفاده کنید می ‌توانید به درآمدهای زیادی برسید. شما می توانید با خرید نمایندگی هاست از آسمان هاست، با مشارکت در فروش کسب درآمد کنید. قبل از راه اندازی یک وب ‌سایت برای کار افیلیت مارکتینگ، بهتر است ابتدا با روش‌های بهینه ‌سازی سایت آشنا شوید که بتوانید از آن ‌ها جهت پیشرفت هرچه بهتر و کسب درآمدهای بیشتر استفاده کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بدانیم افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه با مشارکت در فروش کسب درآمد کنیم.

افیلیت مارکتینگ چیست
افیلیت مارکتینگ چیست

همکاری در فروش چیست؟

با افیلیت مارکتینگ می ‌توانید به روش های جدید و با استفاده از تکنولوژی ‌های امروزی و فروش محصولات پورسانت داشته باشید. افیلیت مارکتینگ اولین ‌بار توسط شرکت آمازون انجام شد. پس‌ از این اتفاق همکاری در فروش به یکی از محبوب ‌ترین روش ‌های کسب درآمد آنلاین در سراسر جهان تبدیل شد. با استفاده از همکاری در فروش تاثیر مستقیم روی فروش محصولات را خواهید دید. به ‌طور کلی افیلیت مارکتینگ عبارت است از یک تاکتیک بازاریابی که در آن صاحب یک کسب‌ و کار از طریق وب ‌سایت ها یا افراد دیگر که بازاریاب نام دارند محصولاتش را به فروش می ‌رساند. سپس هر خریداری که از طریق این افراد به شرکت سر بزند یا با استفاده از این افراد خریدی انجام دهد کمیسیونی توسط صاحب بیزینس به فرد بازاریاب داده می‌شود.

فرق همکاری در فروش و تبلیغات

 دقت داشته باشید که از افیلیت مارکتینگ را نباید با تبلیغات اشتباه گرفت. برای تبلیغات افراد پول پرداخت می ‌کنند و محصولاتشان در وب‌ سایت های دیگر تبلیغ می ‌شود اما در افیلیت مارکتینگ هیچ پولی پرداخت نمی ‌شود و تنها با آوردن مشتری پورسانت به این افراد داده می ‌شود.

 همکاری در فروش در تمامی زمینه ‌ها قابل ‌انجام است هیچ محدودیتی از بابت نوع کالا نخواهد داشت.

 هدف اصلی افیلیت مارکتینگ

به ‌طورکلی هدف استفاده از افیلیت مارکتینگ افزایش فروش و کسب درآمد و نتیجه برد برد برای فروشنده و بازاریاب است. این سیستم هر روز در سطح دنیا محبوب‌ تر شده و بسیار سودآور و منحصر به‌ فرد است. نکته ‌ای که سهولت و علاقه افراد به افیلیت مارکتینگ را افزایش داده اینترنت و بهبود فناوری‌ های اطلاعاتی است. همین اینترنت و بهبود فناوری ‌های اطلاعاتی باعث شده تا فروش افراد در این زمینه بیشتر شود. به ‌طورکلی یک روش کم ‌هزینه برای صاحبان کسب ‌و کار برای افزایش فروش است.

با استفاده از بازاریابی مشارکتی مسئولیت فروش از سوی تیم داخلی شرکت برداشته‌ شده و به افراد دیگر داده می‌ شود با استفاده از این کار شرکت می ‌تواند با افراد جدید کار کند و از توانمندی ‌های آن ‌ها استفاده کند سپس سهمی از سودی که توسط آن ‌ها به دست آورده ‌است را به بازاریاب می ‌دهد. با این کار بازاریاب به صاحب بیزینس وفادار می‌ ماند. برای این ‌که همکاری در فروش جواب دهد ۳ عضو مختلف باید با یکدیگر مشارکت کنند سپس سود حاصل از این خرید به فروشنده و سازندگان محصول و بازاریاب می رسد. این ۳ فرد عبارت ‌اند از : فروشنده اصلی ، بازاریاب و مصرف‌کننده. در کل می‌توان گفت افیلیت  مارکتینگ یک راه موفقیت‌آمیز جهت کسب درآمد بیشتر و موفقیت ‌های دوجانبه است.

affiliate marketing 2
affiliate marketing 2

معرفی افیلیت مارکتر

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

  • از بهترین روش ‌هایی است که در آن از برندسازی و افزایش مخاطبان استفاده می ‌شود.
  • به اعتبار شما کمک می‌کند. این اقدام باعث معتبر شدن برند شما خواهد شد.
  • از روش ‌های مقرون ‌به‌ صرفه و ارزان ‌قیمت در افزایش فروش است. این کار نسبت‌ به هزینه ‌ای که پرداخت می‌ کنید خروجی خوبی دارد.
  • هنگامی شما هزینه پرداخت می ‌کنید که فروش خود را انجام داده باشید.
  • موجب افزایش ترافیک فروش می ‌شود.
  • هرچه بازاریاب ‌های بیشتری استخدام کنید موجب فروش بیشتر شما می شود.

 همچنین این کار معایبی نیز به ‌همراه دارد و این معایب می‌ توانند موارد زیر باشند:

 یکی از معایبی که برای این کار وجود دارد این است که صاحبان کسب ‌و کار در ابتدا درصد کمیسیون را بسیار بالا معرفی می ‌کنند تا شما ترغیب به همکاری شوید اما بعد از انجام کار درصد کمیسیون پایین آورده می ‌شود. شما باید مراقب باشید و با شرکت ‌های معتبر و بیزینس ‌های شناخته ‌شده همکاری کنید.

 عیب دیگری که دارد این است که ممکن است هکر ها لینک بازاریابی شما را بردارند و کمیسیون شما را به نوعی بدزدند. نام این کار سرقت اینترنتی نام دارد.

affiliate marketing 3
affiliate marketing 3

مزایای همکاری در فروش

 همکاری در افیلیت مارکتینگ چند روش دارد :

  • روش پرداخت به ‌ازای فروش روش استاندارد پرداخت هزینه در افیلیت مارکتینگ پرداخت به ‌ازای هر فروش است که در صورت عادی فروشنده پس ‌از فروش محصول خود درصدی از سودی که کسب می ‌کند را به بازاریاب می‌ دهد. بازاریاب قبل ‌از فروش هر محصولی باید قراردادی برای پرداخت در ازای فروش با فروشنده و صاحب بیزینس ببندد.
  • پرداخت به ‌ازای هر نوع از همکاری در فروشاین روش که سیستم پیچیده ‌تری نیز دارد عبارت است از: هنگامی ‌که مشتری از هر طریقی مثل فرم پر کردن در سایت و ثبت ‌نام و اشتراک در خبرنامه، دانلود نرم‌ افزار یا ایجاد نظر و ... به سایت فروشنده می ‌رود پرداخت ‌هایی به افیلیت مارکتر پرداخت می ‌شود. به ‌عبارت ‌دیگر هر اقدامی که منجر به بازدید خریدار از سایت فروشنده شود باعث کسب درآمد توسط افیلیت مارکتر می ‌شود.
  • پرداخت به ‌ازای هر کلیک نوع سوم همکاری در فروش پرداخت به ‌ازای هر کلیک می ‌باشد. در این‌ صورت فرد افیلیت مارکتر باید تلاش کند تا مخاطب با کلیک به سایت موردنظر وارد شود. مبلغی که به افیلیت مارکتر در ازای این کار داده می‌ شود براساس اندازه ترافیکی است که در سایت ایجاد می ‌کند.

 همچنین این کار معایبی نیز به ‌همراه دارد و این معایب می‌ توانند موارد زیر باشند:

 یکی از معایبی که برای این کار وجود دارد این است که صاحبان کسب ‌و کار در ابتدا درصد کمیسیون را بسیار بالا معرفی می ‌کنند تا شما ترغیب به همکاری شوید اما بعد از انجام کار درصد کمیسیون پایین آورده می ‌شود. شما باید مراقب باشید و با شرکت ‌های معتبر و بیزینس ‌های شناخته ‌شده همکاری کنید.

 عیب دیگری که دارد این است که ممکن است هکر ها لینک بازاریابی شما را بردارند و کمیسیون شما را به نوعی بدزدند. نام این کار سرقت اینترنتی نام دارد.

چگونه می ‌توانم یک افیلیت مارکتر شوم

قبل ‌از شروع کار در این زمینه باید به دیجیتال مارکتینگ مسلط باشید. سپس باید در نظر بگیرید که می ‌خواهید از چه برنامه ‌ای برای شروع این کار استفاده کنید. شبکه ‌های مجازی، وب سایت ‌ها وبلاگ ها و ... برای این نوع همکاری در فروش مناسب می ‌باشند. پس‌ از این‌ که بستر مورد نیاز خود را برای این فعالیت انتخاب کردید یک دسته انتخاب کنید که با آن راحت هستید و به آن علاقه دارید. بر اساس نیازهایی که دارید باید یک مورد را انتخاب کنید. درنهایت برای افزایش درآمد خود تلاش کنید.  درآمد افیلیت مارکتر ها متفاوت است و بستگی به آنچه در بازار عرضه می ‌شود دارد. اغلب کسانی که زمان بیشتری برای این کار می ‌گذارند درآمدهای بیشتری نیز کسب می ‌کنند.

affiliate marketing 4
affiliate marketing 4

افیلیت مارکتر کیست؟

 کلام پایانی

افیلیت مارکتینگ نوعی همکاری ۲ سر برد است که به شما این امکان را می‌ دهد تا در خانه و به ‌صورت آنلاین به کسب درآمد بپردازید. در این معامله هر ۲ طرف سود کرده و ضرری در میان نیست. یک روش آسان و بدون هزینه برای کسب درآمد است. از شرکت ‌های بزرگ گرفته تا افراد عادی می ‌توانند با استفاده از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که کسب درآمد با افیلیت مارکتینگ نیاز به تلاش و صبر فراوان است تا بتوانید اعتماد افراد را به خود جلب کنید سپس به پیشرفت در این زمینه خواهید رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی