مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

منظور از بهینه سازی سایت همان سئو سایت است. سئو یکسری مجموعه اقداماتی است که با انجام آن‌ ها سایت شما در جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو نمایش داده می ‌شود. هرچقدر بهینه ‌سازی ‌سایت شما صحیح انجام شود جایگاه وب ‌سایت شما در موتورهای جستجو بالاتر می ‌رود. اگر بتوانید از اشتباهات بهینه سازی سایت جلوگیری کنید می ‌توانید یک وب‌ سایت موفق و با جایگاه خوب داشته باشید. در صورتی ک از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با خرید هاست وردپرس از سرعت بیشتری بهره‌مند شوید.

مهم ترین اشتباهات بهینه سازی سایت
مهم ترین اشتباهات بهینه سازی سایت

رفع اشتباهات بهینه سازی سایت

 اهمیت بهینه‌ سازی ‌سایت

اگر بتوانید به‌ طور ویژه بهینه‌ سازی ‌سایت خود را انجام دهید نتیجه نسبتاً پایدار در بین صفحات گوگل خواهید داشت. یعنی این ‌که اگر بتوانید این کار را به ‌طور صحیح انجام دهید برای مدتی می ‌توانید در جایگاه اول گوگل قرار بگیرید و این ‌که چقدر در این جایگاه باقی بمانید بستگی به میزان فعالیت شما و رقبای شما دارد. پس بهینه‌ سازی سایت را جدی بگیرید. اگر در جایگاه خوبی در گوگل قرار بگیرید اطمینان بیشتری در مخاطب خود ایجاد می ‌کنید و اگر سایت فروشگاهی داشته باشید به ‌راحتی می ‌توانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید.

 اولین گام در بهینه ‌سازی سایت

برای این ‌که بهینه‌ سازی ‌سایت خود را آغاز کنید باید درک صحیحی از مخاطبانی که قرار است مطالب شما را بخوانند داشته باشید. باید توجه کنید به این‌ که کاربران اینترنت چه چیزی را جستجو می‌کنند. باید بتوانید عنوانی انتخاب کنید که مردم بیشتر آن را جستجو می ‌کنند در نهایت هم باید یک کلید واژه خوب برای سایتتان انتخاب کنید. پس قبل ‌از پرداختن به اشتباهات رایج در بهینه ‌سازی سایت دقت به این‌ موضوع ضروری است.

اشتباهات بهینه سازی سایت

در ادامه به چند مورد از اشتباهات بهینه سازی سایت می پردازیم که با رعایت آنها می توانید رتبه بالایی در موتور های جست و جو داشته باشید.

عدم انتخاب کلمه کلیدی مناسب

اگر نتوانید یک کلمه کلیدی مناسب برای وب سایتتان انتخاب کنید بقیه مراحل به ‌درستی عمل نخواهند کرد و احتمال این ‌که رتبه سایت شما بالا برود کم می ‌شود. پس اولین کار را برای شروع بهینه‌ سازی ‌سایت انتخاب درست کلمات کلیدی است. هر کلمه کلیدی که به حوزه کاری و مقاله‌ ای که در وب سایتتان می ‌نویسید مربوط می ‌شود را پیدا کنید. خودتان را جای مخاطب قرار دهید ببینید اگر مخاطب بودید چه چیزی را در گوگل سرچ می‌ کردید. این کار باعث می‌ شود کاربران به ‌سایت شما سر بزنند.

 یکی دیگر از اشتباهات بهینه‌ سازی ‌سایت استفاده از کلمات کلیدی کوتاه است. اگر از کلمات کوتاه استفاده کنید تاثیرگذار نخواهند بود. می ‌توانید از جملات بلندتر به نفع خودتان استفاده کنید و بازخورد خوبی بگیرید. اگر سایتتان مرتبط با طراحی سایت است سعی کنید طراحی سایت خالی را به ‌عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید. بلکه مثلاً طراحی سایت در خانه، یا طراحی سایت در تهران یک انتخاب ایده ‌آل برای انتخاب کلمه کلیدی اصلی است.

باید ها و نباید های بهینه سازی سایت
باید ها و نباید های بهینه سازی سایت

باید ها و نباید های بهینه سازی سایت

عدم ارائه محتوای جذاب

باید به کیفیت و جاذبه داشتن محتوای سایت خود دقت کنید. بهتر است به‌ جای این ‌که به کمیت توجه کنید به کیفیت توجه کنید. ۱۰ محتوای باکیفیت بسیار با ارزش‌تر از صد محتوای بی ‌کیفیت است و ارزش کار بیشتری دارد. باید طوری محتوای سایت را طراحی کنید که علاوه ‌بر موتورهای جستجو نیاز کاربران را نیز برطرف کند. زمانی کیفیت سایتتان بالا می ‌رود و محتوای آن ارزش پیدا می ‌کند که محتوایی که ارائه می‌ دهید برای تمامی افراد کاربردی باشند.

لینک سازی اشتباه

از دیگر اشتباهات بهینه سازی سایت عدم لینک سازی درست است. گوگل یک الگوریتم به نام پنگوئن دارد که به ‌صورت اختصاصی به لینک سازی رسیدگی می ‌کند. اگر گوگل احساس کند که شما تقلبی در لینک سازی صورت داده ‌اید به ‌سرعت سایت شما را پنالتی می‌ کند. باید دقت کنید که از سایت ‌هایی لینک بگیرید که اعتبار خوبی داشته باشند و سطح بالایی از لحاظ سئو داشته باشند. باید طوری لینک سازی را انجام دهید که گوگل به فعالیت شما شک نکند.

ابزارهای آنلاینی برای این کار وجود دارند )مانند سایت MOZ  (که می ‌توان با استفاده از آن‌ ها به سایت ‌های با امتیاز بالا دست پیدا کرد. اگر از یک سایت با امتیاز متوسط هزار لینک بگیرید به اندازه گرفتن صد بک لینک از سایت ‌هایی که امتیاز بالا دارند تاثیرگذار نخواهد بود. پس به این ‌مورد دقت کنید. همچنین شما باید روی کیفیت لینک خارجی و یا لینک داخلی توجه کنید و به تعداد آن کاری نداشته باشید. باید محتوای خوبی تولید کنید، تبلیغات داشته باشید و در شبکه ‌های اجتماعی فعال باشید تا بتوانید یک لینک با کیفیت دریافت کنید.

عدم استفاده از انکر تکست

 انکر تکست یعنی یک متن کوتاه توضیحی که در یک لینک نوشته شود. برای هر لینک داخلی یا خارجی که به سایت می ‌دهید باید یک انکر تکست بنویسید. سعی کنید متنی که برای انکر تکست انتخاب می ‌کنید متناسب با صفحه مقصد باشد.

کند بودن سرعت سایت

از دیگر اشتباهات بهینه سازی سایت سرعت پایین سایت است که مانع دسترسی کاربران به سایت شما خواهد شد. برای رفع مشکل سرعت سایت عواملی می ‌توانند تاثیرگذار باشند که عبارتند از:

  • اندازه و قالب تصویراندازه تصویر باید کاسته شود. پسوند آن را به JPG تغییر دهید.
  • تغییر مسیرهااگر بتوانید تغییر مسیر را به‌ درستی انجام دهید و آن ‌ها را رفع کنید سرعت سرویس ‌دهی را افزایش می‌ دهید.
  • جاوا اسکریپت و CSSفشرده‌سازی و جاوا اسکریپت و کدهای CSS می ‌توانند در رفع مشکل سرعت سایت به شما کمک کنند و باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه شوند.
اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت 3
اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت 3

بهترین استراتژی بهینه سازی سایت

محتوای تکراری

یکی دیگر از مشکلات و اشتباهات بهینه سازی سایت استفاده از محتوای تکراری است. شما باید محتوایی که برای سایت تان آماده می‌ کنید یونیک باشد. به‌ عبارت ‌دیگر باید مشابه محتوای سایت ‌های دیگر نباشد. گوگل برای محتوای تکراری امتیاز منفی در نظر نمی گیرد اما در رتبه‌ بندی آن تاثیرگذار خواهد بود. برای رفع این مشکل باید قبل از انتشار هرگونه محتوا آن را در گوگل بررسی کرده و از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

عدم استفاده از تگ در تصاویر

شما باید تصاویری که انتخاب می ‌کنید تگ داشته باشند. تگ یکی از ویژگی ‌های تصاویر است که به توصیف محتوایی که ارائه کردید کمک می ‌کند. تگ ها باید مورد توجه قرار گیرند و محتویات و عملکردهای تصاویر را در صفحه توضیح دهند.

استفاده از URL های طولانی

 باید برای سایت تان URL های مناسب استفاده کنید تا امتیاز شما را نزد گوگل بالا ببرد. این آدرس ها باید کوتاه بوده و کلمات کلیدی درون آنها گنجانده شوند. می‌ توانید برای بهتر شدن این کار از خط فاصله بین کلمات استفاده کرده و در کلمات انگلیسی از حروف کوچک استفاده کنید. در بهینه سازی سایت URL ها نقش بسیار پررنگی دارند پس توجه به آنها امری ضروری تلقی می شود.

بالابردن امتیاز سایت در گوگل
بالابردن امتیاز سایت در گوگل

بالابردن امتیاز سایت در گوگل

 سخن پایانی

 به ‌طور کلی اشتباهات زیادی در بهینه ‌سازی سایت وجود دارد که شما ناخواسته یا در صورت عدم آگاهی انجام می‌ دهید. ما در مقاله‌ ای جداگانه به طوری کلی سئو را تعریف کرده ‌ایم در این مقاله ( سئو چیست ) می ‌توانید با تعریف کلی سئو آشنا شده و از اقداماتی که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما خواهند شد آگاه شوید. همچنین آسمان هاست همواره آماده خدمت‌ رسانی به شما کاربران عزیز جهت ارائه انواع خدمات مانند ارائه هاست، خرید سرور مجازی و ... است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی