ctr یا نرخ کلیک چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نرخ کلیک یا ctr چیست؟

Ctr یا نرخ کلیک یک معیار عملکرد است که به صورت درصدی بیان می‌شود و تعداد کلیک‌های یک آگهی یا ایمیل را در مقابل تعداد بازدیدها (نمایش‌ها) اندازه می‌گیرد. بیشتر برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات آنلاین پولی استفاده می شود و بنابراین برای ارزیابی عملکرد رسانه های تبلیغاتی استفاده می شود. ( سئو چیست؟ )

Ctr یا نرخ کلیک
Ctr یا نرخ کلیک

نرخ کلیک یا ctr چیست؟

محاسبه نرخ کلیک

فرمول ctr خیلی ساده است:

تعداد کلیک / تعداد نمایش * 100 = نرخ کلیک

ردیابی نرخ کلیک

CTR داخلی وب سایت شما باید با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مناسب مانند Google Analytics جمع آوری شود.

 SERPs-CTR را می توان در کنسول جستجوی گوگل نیز یافت. در آنجا مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از نموداری در قسمت «جستجوی سرچ ها»، توسعه نمایش‌ها و کلیک‌ها را دنبال کنند. ابزارهای مختلف سئو و مجموعه های کامل سئو نیز ارزیابی هایی از نرخ کلیک ارائه می دهند که به SERP ها یا مطالب تبلیغاتی اشاره دارد.

انواع نرخ کلیک

وقتی Ctr یا نرخ کلیک در بازاریابی آنلاین ذکر می شود، همیشه در مورد نسبت کلیک به مخاطبین بصری است. با این حال، در اصل، CTR به موضوعات مختلفی در تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات بنری یا بهینه سازی موتور جستجو اشاره دارد.

Ctr یا نرخ کلیک در بازاریابی موتورهای جستجو: نرخ کلیک در بازاریابی موتورهای جستجو، به عنوان مثال با گوگل ادوردز، به نسبت فراوانی مطالب تبلیغاتی نمایش داده شده به کلیک های واقعی بر روی تبلیغ اشاره دارد. این می تواند یک تبلیغ متنی و همچنین یک آگهی خرید یا یک بنر نمایشی باشد. داده های مربوطه را می توان با استفاده از ابزار Google AdWords ارزیابی کرد.

 CTR در SEA یک شاخص عملکرد مهم است. به عنوان مثال، Ctr یا نرخ کلیک پایین می تواند به این معنی باشد که تبلیغات جستجو به اندازه کافی برای مخاطب هدف مرتبط نیست.

 CTR در تبلیغات بنری: هر کسی که تبلیغات آنلاین را در یک شبکه تبلیغاتی قرار می دهد می تواند از نرخ کلیک برای بررسی میزان کارآمدی مطالب تبلیغاتی خود استفاده کند. در عین حال، Ctr یا نرخ کلیک می تواند به در نظر گرفتن CPM کمک کند.

 Ctr یا نرخ کلیک در بهینه سازی موتورهای جستجو: برای SEO ها، CTR در SERP ها نقش مهمی ایفا می کند. از این معیار می توان برای نتیجه گیری در مورد جذابیت این قطعه برای گروه هدف استفاده کرد . همتای CTR در SERP ها نرخ بازگشت به SERP خواهد بود. درصد کاربرانی را که پس از کلیک بر روی قطعه و بازدید از صفحه مورد نظر به نتایج جستجو بازگشته اند را نشان می دهد.

 CTR همچنین می تواند نقش مهمی برای بازاریابی وابسته ایفا کند. زیرا برای شرکت‌های وابسته، نرخ کلیک بالا، احتمال انجام تبدیل توسط کاربر و در نتیجه دریافت کمیسیون را افزایش می‌دهد.

    در بازاریابی ایمیلی، Ctr یا نرخ کلیک نشان دهنده نسبت گیرندگانی است که پس از دریافت ایمیل یا خبرنامه آن را باز کرده اند. رقم کلیدی نیز نرخ باز در بازاریابی خبرنامه نامیده می شود.

    در بازاریابی شبکه های اجتماعی، نرخ کلیک نیز از جمله برای تعیین عملکرد یا جذابیت تبلیغات استفاده می شود. به عنوان مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از CTR برای بررسی اینکه آیا تبلیغ آنها در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین یا XING به گروه‌های هدف انتخاب‌شده اشاره می‌کند یا خیر، استفاده کنند. اگر ارقام کلیدی خیلی کم باشند، باید هدف گذاری یا محتوای تبلیغاتی تنظیم شود.

Ctr
Ctr

Ctr یا نرخ کلیک

چگونه Ctr یا نرخ کلیک را بهینه کنم؟

Ctr یا نرخ کلیک نقش اساسی را در مسیر تبدیل ایفا می کند.

CTR باید بهینه شود تا نرخ بازدید به حداکثر برسد.  CTR را می توان با بهینه سازی عناصر زیر بهبود بخشید:

  • کپی آگهی
  • عنوان آگهی
  • توضیحات
  • پسوندها
  • کلید واژه ها
  • TextsImages (GDN)
Ctr یا نرخ کلیک خوب
Ctr یا نرخ کلیک خوب

Ctr یا نرخ کلیک خوب

چه زمانی نرخ کلیک بالاتر برای کسب و کار شما مضر است؟!

اگر یک کلمه کلیدی به کسب و کار شما مرتبط نیست یا اگر باعث فروش، سرنخ، یا شناخته شدن نام تجاری و غیره نمی شود،  Ctr یا نرخ کلیک بالا برای آن عبارت برای کسب و کار شما مضر است. دلیل پشت آن هم کاملا واضح است:

چگونه Ctr یا نرخ کلیک را بهینه کنم؟

Ctr یا نرخ کلیک نقش اساسی را در مسیر تبدیل ایفا می کند.

CTR باید بهینه شود تا نرخ بازدید به حداکثر برسد.  CTR را می توان با بهینه سازی عناصر زیر بهبود بخشید:

  • شما برای هر کلیک پول پرداخت می کنید
  • کلیک های زیاد به معنای خرج زیاد است
  • گاهی اوقات بر روی کلمات کلیدی کلیک می کنید که بسیار گران هستند و حتی با وجود تبدیل آنها هیچ سودی ندارند .

بنابراین شما همیشه یک CTR بالا نمی خواهید، چیزی که می خواهید CTR بالا برای کلمات کلیدی است که شرایط زیر را دارند:

  • مرتبط آنها به طور مستقیم با متن آگهی، صفحه فرود و پیشنهاد شما مرتبط هستند.
  • مقرون به صرفه کلمات کلیدی که در سمت سود معکوس نیستند.

به طور خلاصه، یک Ctr یا نرخ کلیک خوب به این معنی است که ابتدا عبارات جستجوی مناسب را انتخاب کنید تا افراد بیشتری روی آن تبلیغات کلیک کنند و شاهد افزایش نرخ بازدید تبلیغات خود باشید.

افزایش نرخ کلیک
افزایش نرخ کلیک

افزایش نرخ کلیک

دستیابی به CTRهای AdWords قوی به موارد زیر بستگی دارد:

  • پیشنهاد برای کلمات کلیدی هدفمند
  • کلیک های مقرون به صرفه
  • ابزارها و روش شناسی یکپارچه سازی تمیز کلمات کلیدی در رابطه با متون تبلیغاتی و صفحات فرود
  • توانایی تقسیم بندی سریع و کارآمد گروه های کلیدواژه برای هدف گیری دقیق تر.

فراموش نکنید: هرچه CTR شما بالاتر باشد، امتیاز کیفیت شما بالاتر خواهد بود و امتیاز کیفیت بالا بهترین تضمین برای کمپین های موفق PPC است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی