نحوه اتصال وردپرس به هاست دانلود

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر مدیر یک سایت هستید و نیاز دارید که ویدیوهای آموزشی، موزیک، فایل‌ ها و تصاویر با حجم بالا را آپلود کنید و در اختیار کاربران قرار دهید نیاز است یک هاست دانلود داشته باشید. برای اینکار می ‌توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید. اما با استفاده از هاست اشتراکی مشکلاتی مانند اضافه مصرف پهنای باند، کم شدن سرعت سایت و غیره به وجود خواهد آمد. برای رفع این مشکل نیاز است تا یک هاست دانلود خریداری کرده و استفاده کنید. امروزه استفاده طراحان سایت از وردپرس برای طراحی سایت بسیار زیاد شده ‌است. پس در این مقاله می ‌خواهیم نحوه اتصال وردپرس به هاست دانلود را بررسی کرده و راه ‌های آن را آموزش دهیم.

اتصال وردپرس به هاست دانلود
اتصال وردپرس به هاست دانلود

اتصال وردپرس به هاست دانلود

 هاست دانلود چیست؟

 وب‌ سایت هایی وجود دارند که خدمات قابل دانلود برای کاربران ارائه می ‌دهند. از نیازهای اساسی این وب‌ سایت ها وجود یک فضا است که بتوانند فایل ‌هایشان را بارگذاری کنند. شاید این سوال برای شما هم پیش ‌آمده باشد که با وجود هاست اصلی چرا باید از هاست دانلود استفاده کرد. در این مقاله می ‌خواهیم با معرفی هاست دانلود به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. افزایش فایل ‌ها و بالا بودن حجم آن ‌ها بر روی سایت اصلی، موجب سنگین شدن سایت شده و سایت کند می ‌شود. هنگامی ‌که شما سایت کندی ارائه دهید بازدید کمی خواهید داشت و سایت در رتبه‌ گوگل از نظر سئو پایین می آید که باعث ضرر بسیار سنگینی به شما خواهد شد. اما با وجود هاست دانلود می ‌توانید از این اتفاقات جلوگیری کنید. پس هاست دانلود به یک فضای ذخیره سازی گفته می ‌شود که می ‌توان فایل‌ های سایت را روی آن ذخیره کرد.

ویژگی های هاست دانلود

  • کاربرد هاست دانلود فقط برای آپلود فایل ‌های مورد نیاز است و مانند هاست اصلی خدمات دیگری ارائه نمی ‌دهد.
  • هاست دانلود از نظر سرعت و حافظه به انواع ابری، اختصاصی، اشتراکی و سرور مجازی تقسیم بندی می شود.
  • مزیت ‌های هاست دانلود سرعت بالای لود شدن، کاهش مصرف رم و سی پی یو، به صرفه بودن از نظر اقتصادی و ... است.
  • مهم ‌ترین کاربرد آن فضای ذخیره سازی منابع و رسانه ‌های سایت است. در برخی موارد از هاست دانلود برای نگهداری از بکاپ ‌های سایت استفاده می شود.
  • برای استفاده از هاست دانلود نیز فقط کافی ا‌ست تا فایلی که می‌ خواهید روی سایت آپلود کنید در هاست دانلود آپلود کرده و لینک دانلود آن را در سایت تان قرار دهید.

نحوه اتصال وردپرس به هاست دانلود

 برای ‌اینکه بتوانید کار اتصال وردپرس به هاست دانلود را انجام دهید نیاز است در مرحله اول یک اکانت FTP بسازید. برای ساخت اکانت FTP در وردپرس باید وارد سی پنل هاست دانلود شوید. قسمت File را انتخاب کرده و بر روی FTP account کلیک کنید. فرمی برای شما باز می ‌شود در آن مشخصات FTP را وارد کنید و یک اکانت بسازید.

همانطور که می دانید برای اتصال وردپرس به هاست دانلود راه و روش هایی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از ساب دامین و دیگری استفاده از افزونه Upload To FTP است.

استفاده از افزونه Upload To FTP برای اتصال وردپرس به هاست دانلود

برای اتصال وردپرس به هاست دانلود یکی از کاربردی ‌ترین افزونه ها Upload To FTP است. این افزونه در مخزن افزونه های وردپرس ثبت ‌شده و نیاز به نصب دارد. برای نصب این پلاگین نیاز است تا نام آن را سرچ کرده و سپس نصب کنید. پس ‌از نصب نیاز است تا به تنظیمات پیشخوان وردپرس وب ‌سایت خود رفته و Upload To FTP را کلیک کنید.

افزونه Upload To FTP
افزونه Upload To FTP

اتصال وردپرس به هاست دانلود

با کلیک روی این گزینه به تنظیمات این افزونه وارد شده و در تب FTP Option گزینه های زیر را مشاهده می کنید:

اتصال وردپرس به هاست دانلود 3
اتصال وردپرس به هاست دانلود 3

افزونه Upload To FTP

  • در قسمت FTP host آدرس هاست دانلود خود را وارد کنید.
  • در قسمت FTP Port بطور پیش فرض عدد ۲۱ وارد شده که بهتر است آن را تغییر ندهید.
  • در قسمت FTP Time out حداکثر زمان لازم برای متصل شدن به FTP مشخص می ‌شود بهتر است این گزینه را همانند گزینه بالا تغییر ندهید همان عدد ۵ خوب است.
  • دو گزینه بعدی یعنی در گزینه های یوزرنیم و پسورد نیاز است تا یوزرنیم و پسورد FTP هاست خود را وارد کنید .
  • در بخش بعدی یعنی FTP Directory مسیر دلخواهی برای آپلود انتخاب کنید.
  • و در نهایت در گزینه آخر یعنی HTML link url نیاز است تا آدرس کامل هاست دانلود را وارد کرده تا اتصال وردپرس به هاست دانلود برقرار شود.
تنظیمات افزونه Upload To FTP
تنظیمات افزونه Upload To FTP

اتصال وردپرس به هاست دانلود

در بخش بعدی این افزونه یعنی قسمت Basic option دیگر تنظیمات مقدماتی اتصال وردپرس به هاست دانلود را می ‌توانید انجام دهید. در گزینه اولی که در این قسمت مشاهده می ‌کنید یعنی Rename حالت پیش ‌فرض(enable)  باید باقی بماند تا بتوانید تغییر نام فایل‌ ها را انجام دهید. فیلد بعدی را نیز روی (enable) قرار دهید تا در صورت پر شدن فضای هاست اصلی فایل‌ هایی که در این ‌هاست آپلود شده ‌اند حذف شوند.

اتصال وردپرس به هاست دانلود 5
اتصال وردپرس به هاست دانلود 5

اتصال وردپرس به هاست دانلود

در مرحله بعدی وارد Advanced option شوید. این بخش فایل‌ های قدیمی روی هاست دانلود را انتقال می ‌دهد. برای هماهنگ‌ سازی تصاویر و انتقال لینک آن‌ ها به هاست دانلود و روی گزینه Set Exists File In  FTP کلیک کنید.

مرحله بعدی درون ریزی/ برون بری است. در این مرحله می ‌توانید از تنظیمات فعلی افزونه نسخه پشتیبان تهیه کرده یا از تنظیمات قبلی سایت مجدداً استفاده کنید.

اتصال وردپرس به هاست دانلود از طریق ساب دامین

در بالا نحوه اتصال وردپرس به هاست دانلود با استفاده از افزونه‌ ی Upload To FTP آموزش داده شد. در ادامه می ‌خواهیم اتصال وردپرس به هاست دانلود را بدون استفاده از افزونه و با استفاده از ساب دامین انجام دهیم. در ابتدا نیاز است شما یک هاست به نام دامنه اصلی خود تهیه کنید سپس در کنترل پنل سی پنل سایت وارد بخش zone editor شده و یک A Record به نام ساب دامین و IP هاست دانلود ایجاد کنید.

حال طبق روال تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • 1. نام ساب دامنه هاست دانلود در قسمت Name وارد شود.
  • 2. عدد۱۴۴۰۰ را در گزینه بعدی یعنی TTL وارد کرده و در قسمت Type گزینه A را انتخاب کنید.
  • 3. سپس آی پی سرور هاست دانلود در قسمت Address وارد شود.
  • 4. حال که این مراحل به پایان رسید Add Record را کلیک کنید.

پس‌ از این ‌که این مراحل را انجام ‌دادید کار اتصال وردپرس به هاست دانلود را انجام داده و با قرار دادن لینک دانلود در اختیار کاربران می ‌توان عملیات دانلود فایل در سایت اصلی را با موفقیت انجام داد.

کلام پایانی

 در این مقاله اتصال وردپرس به هاست دانلود با استفاده از ساب دامین و افزونه  Upload To FTP آموزش داده شد. می ‌توانید در مقاله دیگری نیز انتقال سایت از لوکال هاست به هاست را بخوانید. در صورتی که تمام این تنظیمات را اعمال کردید اما همچنان تصاویر شما روی هاست اصلی آپلود نشدند نگران نباشید این مشکل ممکن است از کش سایت باشد. اگر از افزونه هایی مانند کش وردپرس استفاده می‌ کنید نیاز است تا کوکی و کش سایت را پاک کرده و مطمئن شوید که تصاویر در هاست دانلود بارگذاری می ‌شوند. این مقاله از گروه از آسمان ‌هاست نوشته شده است. امید است که خواندن این مقاله به دانش شما افزوده کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هاستvpsسرور اختصاصی